نوری: مرادمند و یزدانی زوج لالیگایی ایران هستند/ فقدان بازیساز آمار گلزنی را پایین آورده

0:36 - 05 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۸۶۹۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: استقلال از ابتدا بازی روان و خوبی ارائه داد و روی چند صحنه بدشانس بودیم و نتوانستیم به گل برسیم

محمد نوری در گفت‌وگو با میزان، در خصوص پیروزی تیم فوتبال استقلال مقابل صنعت نفت آبادان در هفته سیزدهم لیگ برتر اظهار داشت: بازی بسیار خوبی بود. استقلال از ابتدا بازی روان و خوبی ارائه داد و روی چند صحنه بدشانس بودیم و نتوانستیم به گل برسیم مخصوصاً روی کاشته‌ای که مهدی‌پور زد، می‌توانستیم زودتر به گل برسیم، اما هوشیاری مدافع نفت مانع گلزنی استقلال شد.

وی افزود: صنعت نفت آبادان تیم بسیار خوبی است، اما استقلال با بازی خوبی که ارائه داد فرصت بازیسازی به شاگردان تاوارس نداد. خطایی که در محوطه جریمه نفت آبادان رخ داد کاملاً پنالتی بود و بالاخره یک داور طی این چند هفته برای اولین بار به نفع استقلال سوت زد. یامگا هوش بالایی دارد و فعلاً روی بازیسازی او حساب باز کردیم، اما عملاً مشکلات بسیار جدی در خط هافبک و بازیسازی داریم.

*استقلال متناسب با این همه مهاجم یک بازیساز درجه یک جذب نکرد

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در رابطه با عملکرد خط حمله استقلال تصریح کرد: ما خط حمله بسیار خوبی داریم، از شهباززاده و بابایی و محبی گرفته تا قایدی و رمضانی و مطهری همگی تأثیرگذار هستند و تنها مشکلی که آن‌ها دارند این است که استقلال متناسب با این همه مهاجم یک بازیساز درجه یک جذب نکرد و همین باعث شده تا مهاجمان استقلال تاوان پس بدهند و کمتر فرصتی داشته باشند تا گلزنی کنند. با این همه مهاجم تراز اول باید در هر بازی ۳ - ۴ گل بزنیم، اما وقتی کسی نباشد که با خلاقیت بتواند خلق موقعیت کند نمی‌توان گلایه‌ای نسبت به مهاجمان کرد.

نوری درباره خط دفاعی استقلال و حضور دوباره سیاوش یزدانی در ترکیب عنوان کرد: زوج مرادمند و یزدانی همواره من را یاد آن دژ نفوذ ناپذیر فصل گذشته می‌اندازد. یکی از دلایلی که اجازه نداد خط حمله نفت آبادان کاری از پیش ببرد زوج مرادمند و یزدانی بود. وجود آن‌ها در خط دفاعی استقلال، همانند زوج پیکه و راموس در خط دفاع اسپانیا است. ساپینتو خوب کاری می‌کند که به آن‌ها اعتماد می‌کند، زیرا مجیدی با همین اعتماد توانست بهترین آمار خط دفاعی را ثبت کند. یزدانی می‌توانست در جام جهانی بدرخشد، اما مشکلاتی که برایش پیش آمد باعث شد تا یک نفر که لیاقتش کمتر از او بود به تیم ملی دعوت شود.

*تمام تیم‌ها لیگ پرفشاری را تجربه خواهند کرد

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در رابطه با عملکرد ساپینتو افزود: ساپینتو مربی بادانشی است و خداراشکر تا به الان نمره قبولی گرفته است. قطعاً او می‌تواند در پایان نیم فصل اول قهرمان شود. استقلال بعد از پایان نیم فصل اول قطعاً زمان کمی برای آماده سازی خواهد داشت و با توجه به برگزاری جام جهانی و تعطیلی لیگ برتر، حالا برای اینکه از برنامه عقب نباشیم، تمام تیم‌ها لیگ پرفشاری را تجربه خواهند کرد. ساپینتو باید با برنامه ریزی دقیق و تمرینات مناسب تیم را آماده کند تا در دور برگشت لیگ برتر موفق باشیم.

وی در پایان در خصوص دیدار هفته بعد استقلال در لیگ برتر مقابل مس رفسنجان خاطرنشان کرد: مس رفسنجان تیم خوب و قدرتمندی است و از آن جایی که بازی در آزادی برگزار می‌شود؛ بازیکنان باید کناره‌ها را به خوبی پوشش دهند. با احترامی که برای تمام تیم‌های فوتبال ایران قائل هستم، اما استقلال شانس بالایی برای پیروزی مقابل حریفانش در لیگ برتر دارد و نیم فصل دوم قطعاً استقلال تا پایان لیگ صدرنشین خواهد ماند. امیدوارم باشگاه استقلال مقدمات لازم را مهیا کنند تا بازیکنان و کادرفنی در آرامش کار خود را ادامه دهند. اتفاقات لیگ مهم نیست، مهم این است هر اتفاقی می‌اُفتد در جهت رضایت و شادی مردم باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *