رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزیر صمت: خام‌فروشی معادن کمتر از یک درصد است

15:30 - 04 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۸۲۳۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر صمت با بیان اینکه خام‌فروشی در معادن کمتر از یک درصد است، گفت: از نظر خام فروشی وضع مطلوبی داریم، اما باید ارزش افزوده بیشتری از مواد معدنی به دست آوریم.

خبرگزاری میزان _ رضا فاطمی امین با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر ممنوعیت خام‌فروشی سنگ‌های معدنی، گفت: خام‌فروشی در معادن اکنون کمتر از یک درصد است و عمدتاً در حوزه سنگ‌های ساختمانی است که هم بُرش خورده و هم به صورت کوپ صادر می‌شود و یک عرف است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: به طور مثال، یک طرح ساختمانی یک کوپ از این سنگ‌ها را استفاده می‌کند، اما در مجموع کل مواد معدنی در کشور، کمتر از یک درصد به صورت ماده خام صادر می‌شود و بقیه به صورت فرآوری شده است.

وی با بیان اینکه میزان فرآوری باید افزایش یابد، ادامه داد: شخصاً معتقدم صادر کردن شمش فولاد هم که نیمه خام‌فروشی است، باید متوقف و به ورق یا محصولات تبدیل و پس از آن صادر شود.

به گزارش شاتا، فاطمی امین با تاکید بر اینکه واردات مواد خام بیش از صادرات آن است، گفت: ما خیلی وقت‌ها مواد خام را وارد می‌کنیم و در واقع از نظر خام فروشی وضع مطلوبی داریم، اما باید ارزش افزوده بیشتری از مواد معدنی به دست بیاوریم.

انتهای پیام/


برچسب ها: وزیر صمت وزیر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *