پرونده شیرین ابوعاقله به واحد جمع‌آوری اطلاعات دادگاه لاهه رفت

12:56 - 04 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۷۷۹۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دیوان کیفری بین‌‎المللی پرونده شهادت شیرین ابوعاقله را به واحد جمع‌آوری اطلاعات ارجاع داد.

خبرگزاری میزان - دیوان کیفری بین‌المللی(لاهه) پرونده شکایت علیه رژیم صهیونیستی را به دلیل شهادت «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار شبکه الجزیره، به واحد جمع‌آوری اطلاعات خود ارجاع داد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، دیوان کیفری بین‌المللی این پرونده را برای بررسی بیشتر به واحد جمع‌آوری اطلاعات و شواهد ارجاع داده است.

اتحادیه روزنامه نگاران فلسطین روز یکشنبه در بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر، نوشت که پاسخی از سوی واحد اطلاعات و شواهد در دفتر دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی به شکایت ارائه شده توسط وکیل این اتحادیه، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، خانواده ابوعاقله و مرکز بین‎المللی دادگستری برای فلسطینیان دریافت کرده است.

پاسخ دیوان لاهه تایید کرده که اطلاعات ارائه شده را به مجموعه اطلاعات خود اضافه خواهد کرد.

واحد اطلاعات و شواهد دادستانی کل دیوان کیفری بین‌المللی خاطرنشان کرد: این پاسخ به این معنا نیست که دفتر دادستانی در مورد اصل نامه تصمیم گرفته است.

اتحادیه روزنامه نگاران فلسطین این اقدام را ستود، اما تاکید کرده که کافی نیست و آنچه اکنون لازم است تحقیقات سریع توسط دادستانی کل دیوان کیفری بین‌المللی به منظور پاسخگویی قاتلان و تحقق عدالت برای «ابوعاقله» است.

اخیرا شبکه «الجزیره» گزارش داد که پس از تکمیل تحقیقات خود درباره شهادت «شیرین ابوعاقله»، پرونده شهادت وی را به دیوان بین‌المللی کیفری تحویل داده است.

پرونده ارسالی به دادگاه کیفری بین‌المللی شواهدی را نشان می‌دهد که ابوعاقله از سوی نظامیان صهیونیست هدف گلوله قرار گرفته است.

الجزیره می‌گوید: پرونده ارائه شده به دیوان بین‌المللی کیفری تایید می‌کند که ادعای اسرائیل درباره نحوه کشته شدن شیرین بی اساس است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *