اعتصاب‌های گسترده در انگلیس/ابراز ناامیدی سوناک از اختلالات در بخش‎های مختلف

10:58 - 03 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۶۱۶۶
نخست وزیر انگلیس از اختلال ناشی از اعتصابات توسط اتحادیه‌های کارگری در بخش‌هایی از جمله کارکنان راه آهن، بهداشت و مرز ابراز ناامیدی کرده است.

خبرگزاری میزان - اتحادیه پرستاران انگلیس، اعلام کرد که هزاران پرستار در این کشور در روزهای 18 و 19 ژانویه (29 و 29 دی) دوباره دست به اعتصاب خواهند زد و تاریخ‌های بیشتری در سال جدید برای اعتصاب مشخص خواهد شد.

به گزارش «رویترز»، تاریخ‌های جدید اعتصاب کالج پرستاری چند روز پس از آن اعلام شده که روسای بخش بهداشت انگلیس به دولت در مورد خطری که برای ایمنی بیماران ناشی از موج اعتصابات وجود دارد، هشدار داده‌اند.

در همین حال، «ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس، می‎گوید که از اختلال ناشی از اعتصابات توسط اتحادیه‌های کارگری در بخش‌هایی از جمله کارکنان راه آهن، بهداشت و مرز ناامید است.

«سوناک» به خبرنگاران گفت: من واقعاً از اختلالی که در زندگی بسیاری از مردم به ویژه در زمان کریسمس ایجاد شده است، ناراحت و ناامید هستم.

در همین حال کارکنان بخش کنترل مرزی آخرین افرادی بودند که به گروهی از کارمندان بخش‌های دولتی در انگلیس، که امسال در اعتراض به دستمزدها و افزایش هرینه‌های زندگی دست به اعتصاب زده‌اند، پیوستند.

این اعتصاب همزمان با اعتصاب کارکنان راه آهن و همچنین اعتصابات پرستاران، کارکنان بخش آمبولانس‌ها و امدادگران است که در حال انجام بوده و یا برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *