«زمستان نارضایتی» در انگلیس/اعتصاب‎ها ادامه دارد

13:01 - 29 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۲۲۴۵
اعتصابات بزرگ در انگلیس باعث ایجاد هرج و مرج در بیمارستان‌ها و توقف فعالیت در مراکز حمل و نقل این کشور شده است.

خبرگزاری میزان - در پی اعتصاب‌های گسترده، روزنامه‌های انگلیسی این دوران را «زمستان نارضایتی» نامیده‌اند.

به گزارش «واشنگتن پست»، اعتصابات بزرگ باعث ایجاد هرج و مرج در بیمارستان‌ها و توقف فعالیت در مراکز حمل و نقل شده و این در حالی است که آتش‌نشانان، حمل کنندگان چمدان، امدادگران، ممتحنین رانندگی، افسران بخش مهاجرت، رانندگان اتوبوس، کارگران ساختمانی، کارکنان پست و راه آهن دست به اعتصاب زده و یا به زودی این کار را خواهند کرد.

به مردم انگلیس هشدار داده شده که از سفر با قطار در شب کریسمس خودداری کنند.

نگران‌کننده‌ترین موضوع برای دولت و البته مردم انگلیس این است که پرستاران نیز به تازگی اعتصاب کرده‌اند. معلمان نیز تهدید به توقف کار در اوایل سال جدید می‌کنند.

کارگران و کارکنان در بخش‌های وسیعی از بخش دولتی در شورش آشکار علیه 12 سال «بودجه‌های ریاضتی» حزب محافظه‌کار و هزینه‌های سرسام‌آور زندگی در سال 2022 شرکت کرده‌اند.

قیمت انرژی در انگلیس به قدری بالاست که دولت وارد عمل شد تا مبلغ قبوض گرمایش خانه‌ها را محدود کند و یارانه‌هایی را اختصاص دهد تا مردم در آپارتمان‌هایشان یخ نزنند.

دولت انگلیس اکنون در حال آماده شدن برای استفاده از هزار و 200 نیروی ارتش برای رانندگی آمبولانس در تعطیلات است. در همین حال، کارمندان دولت از سایر سازمان‌ها برای بررسی گذرنامه‌ها در گذرگاه های مرزی به کار گرفته خواهند شد.

پرستاران می‌گویند که آنها در حال فرسایش هستند، بیش از حد کار می‌کنند و دستمزد کمی دریافت می‌کنند و خواهان افزایش واقعی حقوق هستند تا بتوانند با تورم شدید مقابله کنند.

اعتصاب پرستاران در حالی انجام می‌شود که سیستم بهداشت عمومی انگلیس با کمبود 50 هزار پرستار روبرو است.

نیمی از استخدام‌های جدید امروزه پرستاران در انگلیس از خارج از این کشور می‌آیند، زیرا این کشور یا نمی‌تواند به اندازه کافی پرستار آموزش دهد یا برای جذب افراد جدید هزینه کمی می‌پردازد.

همچنین برگزیت جریان ورود پرستاران از شرق اروپا به انگلیس را متوقف کرده است.

پس از یکی از بدترین هفته‌های اعتصابی در تاریخ اخیر انگلیس، دولت «ریشی سوناک»، نخست‌وزیر جدید این کشور همچنان از نشستن بر سر میز مذاکره با اتحادیه‌ها خودداری می‌کند. وی افزایش حقوق را «غیرقابل قبول» خوانده و هشدار داد که دولت باید برای کنترل تورم، خط دستمزدها را حفظ کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *