دستکاری پنتاگون در آمار نظامیان آمریکایی قرار گرفته در معرض مواد شیمیایی

14:09 - 02 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۵۵۴۱
ارتش آمریکا تعداد سربازان در معرض مواد شیمیایی را کم تر از حد واقعی اعلام کرد.

خبرگزاری میزان – تجزیه و تحلیل گزارش پنتاگون نشان می‌دهد که سربازان آمریکایی در معرض آلودگی PFAS بسیار بیشتر از تعداد ادعایی ارتش است.

به گزارش «گاردین»، یک تحلیل مستقل جدید از داده‌های وزارت دفاع آمریکا نشان می‌دهد که تعداد نیروهای آمریکایی که در معرض مواد شیمیایی سمی قرار گرفته‌اند، بسیار بیشتر از آن چیزی است که ارتش ادعا کرده است.

 در گزارش پنتاگون که هدف آن ارزیابی دامنه قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی PFAS در پایگاه‌های آن آمریکا و همچنین تهدیدات سلامتی برای نیروهای نظامی است، تخمین زده شد که حدود 175 هزار سرباز در 24 تاسیسات آب آلوده نوشیده بودند.

 این در حالیست که تجزیه و تحلیل گزارش ارتش توسط گروه کاری محیط زیست  (EWG)، یک سازمان غیرانتفاعی که آلودگی PFAS را ردیابی می‌کند، نشان داد که این ارقام احتمالا بسیار بیشتر است و می‌تواند به بیش از 640 هزار نفر در 116 پایگاه برسد؛ زیرا این ارقام شامل وضعیت چهار پایگاه نظامی بزرگ نمی‌شود.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد در این گزارش مسائل بهداشتی مرتبط با قرار گرفتن در معرض  PFAS، مانند بیماری‌های کلیوی، سرطان بیضه و اثرات جنینی حذف شده است.

 معاون ارشد امور دولتی  EWG، گفت: گزارش کلی ناراحت کننده است؛ وزارت دفاع در تلاش است تا این خطرات را کم‌اهمیت جلوه دهد؛ زمانی که صحبت از آلودگی PFAS به میان می‌آید، سابقه طولانی دارد.

 وزارت دفاع آمریکا به درخواست درباره این موضوع پاسخ نداد.

مواد شیمیایی مورد بحث با نرخ بالای ابتلا به سرطان، بیماری کبد، کلسترول بالا، اختلالات تیروئید، نقایص مادرزادی و اختلال عملکرد خود ایمنی مرتبط هستند.

 تخمین زده می‌شود که PFAS آب آشامیدنی بیش از 200 میلیون نفر را در سراسر آمریکا آلوده می‌کند و آلودگی در صدها پایگاه وزارت دفاع و اطراف آن در سطوح بالا مشاهده شده است، زیرا مواد شیمیایی عنصر اصلی در فوم آتش‌نشانی است که ارتش از آن استفاده می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *