آزمایش موشکی جدید کره شمالی/ واکنش پیونگ یانگ به ادعای آمریکا مبنی بر ارسال مهمات به روسیه

11:08 - 02 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۵۳۴۰
پیونگ یانگ گفت که خبر ارسال مهمات از کره شمالی به روسیه بی اساس است.

خبرگزاری میزان – گزارش‌ها از آزمایش موشکی جدید کره شمالی حکاتی دارند.

به گزارش «رویترزو یونهاپ»، گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد که کره شمالی موشکی را پرتاب کرد که گمان می‌رود یک موشک بالستیک باشد.

کره جنوبی نیز گزارش داد که کره شمالی یک موشک بالستیک به سمت دریای شرقی پرتاب کرد.

وزارت خارجه کره شمالی با انتشار بیانیه ‌ای ادعای آمریکا مبنی بر ارسال مهمات از سوی این کشور به روسیه را رد کرد و آن را خبری کذب خواند.

به گزارش «رویترز»، براساس اعلام خبرگزاری رسمی کره شمالی، وزارت خارجه کره شمالی گزارش‌های مربوط به ارائه مهمات به روسیه را رد کرد و آن را بی اساس خواند.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه ای که در «کِی سی ان اِی» منتشر شد، آورده است: گزارش نادرست رسانه‌های ژاپنی مبنی بر این که کره شمالی به روسیه مهمات ارائه کرده است، به حدی پوچ است که ارزش هیچ گونه اظهارنظر یا تفسیری را ندارد.

وی همچنین آمریکا را به دلیل ارائه سلاح‌های مرگبار به اوکراین محکوم و تاکید کرد: کره شمالی در موضع اصولی خود در مورد موضوع معامله تسلیحاتی بین کره شمالی و روسیه که هرگز اتفاق نیفتاده است، بدون تغییر باقی می‌ماند.

پس از آن که رسانه‌های ژاپنی گزارش دادند که کره شمالی ماه گذشته مهماتی مانند گلوله‌های توپخانه را با قطار به روسیه ارسال کرده است، کاخ سفید ادعا کرد که کره شمالی تحویل اولیه تسلیحات به یک شرکت نظامی خصوصی روسی را تکمیل کرده است.

 وزارت خارجه کره شمالی همچنین در بیانیه‌ای جداگانه از تلاش آمریکا برای صدور بیانیه ریاست شورای امنیت سازمان ملل درباره آخرین پرتاب موشک بالستیک قاره‌پیما انتقاد و تصریح کرد: کره شمالی قبلا و به وضوح هشدار داد که تلاش احمقانه آمریکا ممکن است پیامدهای بسیار نامطلوبی داشته باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *