هشدار پیونگ یانگ به ژاپن/آمریکا جنگنده به شبه جزیره اعزام کرد

11:17 - 29 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۱۹۴۸
یک مقام کره شمالی بر قدرت موشکی این کشور تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - «کیم یو جونگ»، خواهر «کیم جونگ اون»، رئیس کره شمالی و معاون بخش کمیته مرکزی حزب حاکم این کشور، گفت: کسانی که به توانایی‌های موشک‌های کره شمالی شک دارند به زودی می‌توانند ببینند که (این موشک‌ها) چه کاری می‌توانند انجام دهند.

به گزارش «اسپوتنیک»، «کیم یو جونگ» این موضوع را در مقاله‌ای در انتقاد از سئول و کارشناسان خارجی که عملکرد فناوری‌های موشکی و ماهواره‌ای کره شمالی را زیر سوال می‌برند، مطرح کرد.

وی همچنین اظهارات کارشناسان خارجی را درباره سامانه‌های ماهواره‌ای که توسط کره شمالی آزمایش شده است، رد کرد.

کره شمالی همچنین طرح نظامی ژاپن را که به عنوان استراتژی امنیتی جدید معرفی شده است، محکوم و آن را خطرناک خواند و وعده اقدامات متقابل را داد؛ در عین حال نسبت به آزمایش قریب الوقوع دیگری از یک موشک بالستیک قاره پیما هشدار داد.

ژاپن هفته گذشته بزرگترین برنامه تقویت نظامی خود از زمان جنگ جهانی دوم را اعلام کرد.

وزارت خارجه کره شمالی، اعلام کرد که ژاپن با استراتژی جدید خود تغییری «رادیکال» در محیط امنیتی شرق آسیا ایجاد می‌کند و عملا «قابلیت حمله پیشگیرانه» را رسمیت داده است.

این وزارتخانه همچنین از آمریکا به دلیل تحریک طرح تسلیح و تهاجم مجدد ژاپن انتقاد کرد و گفت که واشنگتن حق ندارد دفاع کره شمالی را زیر سوال ببرد.  

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی، گفت: اقدام ژاپن که به دنبال نیات سیاه خود، انباشت تسلیحات برای تهاجم، به بهانه اعمال مشروع کره شمالی در دفاع از حق خود است، هرگز قابل توجیه و تحمل نیست.

در همین حال، آمریکا روز سه شنبه بمب‌افکن‌های B-52 و جنگنده‌های F-22 خود را برای شرکت در رزمایش مشترک با کره جنوبی به منطقه اعزام کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *