خانواده محور بودن شب یلدا در سطح دنیا معرفی شود

16:39 - 30 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۴۵۲۲
دسته بندی: فرهنگی
دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: شب یلدا با تلاش‌های وزارت میراث‌فرهنگی ثبت جهانی شد. باید خانواده محور بودن شب یلدا را بیشتر در سطح دنیا معرفی کنیم.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط‌عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور، نشست مشترک معاونت میراث‌فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی با موضوع یلدای جهانی در ساختمان معاونت میراث‌فرهنگی با حضور علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی  و سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد.

در ابتدای این‌مراسم سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: بخش بزرگی از وظیفه ما حفظ ذخیره‌های فرهنگی و مادی است تا این ذخایر در قالب اخلاق و حماسه بازتولید شود.

وی افزود: ما باید میراث معنوی مبتنی بر خانواده را تقویت کنیم. همانطور که می دانید تقویم ویژه ای در تمدن خلیج فارس داریم که تمدنی فوق‌العاده است. پرسش این است که چرا تاکنون ثبت نشده است؟ اما شب یلدا با زحمات دوستان در یونسکو ثبت شد.

امامی تصریح کرد: امسال اولین یلدایی است که ثبت جهانی شده و امروز جمع شدیم تا این مراسم را گرامی داریم. یکی از مهمترین این راهبردها حفظ، احیا و بازتولید رویدادها و مناسبت‌های ملی محلی و میهنی است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: اگر بتوانیم بازتاب رسانه‌ای برای شب یلدا داشته باشیم و خانواده محور بودن شب یلدا را بیشتر در سطح دنیا معرفی کنیم، بسیار ارزشمند است و یک قدم به سیاست توسعه نشاط اجتماعی نزدیک تر شدیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: شب یلدا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *