هاشمی: 50 سال است در فوتبال امید و المپیک جایگاهی نداریم/ برای جودو هم در بازی‌های آسیایی برنامه داریم

11:30 - 29 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۲۰۷۳
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: حضور تیم امید در المپیک انتظاری ۵۰ ساله است که اگر در مدت زمان کوتاه انتظار کسب مدال از این تیم داشته باشیم کار سختی است، اما دور از انتظار هم نیست.

خبرگزاری میزان - مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در پایان نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک صحبت‌هایی انجام داد که گزیده آنرا در زیر می‌خوانید:

*هشتمین جلسه هیئت اجرایی با حضور اکثریت اعضا تشکیل شد. بیشتر بحث‌های مدیریتی مطرح شد چون جلسات اول شکل گیری کمیته در دوره جدید است و سیاست گذاری، راهبردها، برنامه‌ها و نقطه نظرات هیئت اجرایی برای مسئولان کمیته اصلی‌ترین بحث‌ها است.

*امروز انتخاب روسای دو یا سه کمیسیون در دستور کار بود، اما قرار شد در جلسه آینده مطرح شود چون دوستان پیشنهادات مختلفی را مطرح کرده بودند و نقطه نظرات در مورد افراد واحد نبود. کمیسیون‌های اخلاق، بازاریابی و بین‌المللی سه کمیسیونی بودند که در موردش صحبت شد.

*با توجه به اینکه تعلیق جودو در شهریور ماه سال آینده تمام می‌شود، با این فدراسیون هم در مورد بازی‌های آسیایی تشکیل جلسه می‌شود. رئیس فدراسیون جودو در جلسه ستاد بازی‌های آسیایی شرکت می‌کند و برنامه آنها را می‌بینیم. مرکز نظارت هم بررسی‌های قبل از جلسه را با این فدراسیون انجام می‌دهد. در مورد بازی‌های آسیایی به طور متوسط دو‌ جلسه در هفته با فدراسیون‌‌ها داریم و در هفته مباحث بیش از چهار یا پنج فدراسیون را بررسی می‌کنیم.

*قرار بود در این جلسه در مورد بازی‌های آسیایی هانگژو صحبت کنیم که وقت نشد اما تاکنون سه جلسه برای بازی‌های آسیایی تشکیل داده‌ایم و در دو جلسه 6 فدراسیون را جداگانه دعوت کرده‌ایم که برنامه‌های خود را ارائه دادند. خلاصه‌ای مطرح و به جلسات بعد موکول شد. در ادامه هم عزیزان هیئت اجرایی پیشنهاداتی را در مورد بهبود روند کار در کمیته در بحث بودجه، منابع و احیای شرکت مطرح کردند.

*برنامه بازی‌های آسیایی دقیقا در چارچوب و طبق تقویم دنبال می‌شود. در هیئت اجرایی گزارشی از روند بازی‌های آسیایی ارائه شد. از آنجایی که بازی‌ها یک سال به تعویق افتاد قبلا مقدمات کار انجام شده بود و ما بازنگری جدیدی با روسای فدراسیون‌ها انجام می‌دهیم. بحث‌های لباس، اعزام، بلیت، پشتیبانی و مسائل دهکده و سایر بحث‌ها هم دنبال می‌شود و در جلسه جداگانه‌ای در خصوص بازی های آسیایی مفصل بحث خواهد شد.

*هنوز تعداد نفرات بسته و تیم‌ها نهایی نشده اما تیم‌ها را به سه دسته تقیسیم کرده‌ایم؛ آنهایی که حتما مدال می‌آورند اولویت اول ماست. در ادامه تیم‌هایی است که احتمال بالایی برای مدال دارند و در گروه سوم هم که مخصوصا زنان ما هستند حتی اگر مدال نگیرند اعزام می‌شوند تا برای چهار سال بعد از آنها استفاده کنیم. از طرفی سیاست برابری جنسیتی را هم دنبال می‌کنیم اما اینکه چه زمانی به طور کامل اجرا شود مشخص نیست. فدراسیون‌ها هم باید در این زمینه تلاش کنند.

*در مورد تیم امید باید دو‌ نکته را بگویم؛ نزدیک به 50 سال است که در فوتبال امید و المپیک جایگاهی نداشته‌ایم. این انتظاری 50 ساله است که اگر در مدت زمان کوتاه انتظار کسب مدال از تیم امید داشته باشیم کار سختی است، اما دور از انتظار هم نیست. علاوه بر این حدود 20 سال است که در بازی‌های آسیایی هم مدالی نگرفته‌ایم و انتظار در این مورد هم زیاد است.  قبل از جام جهانی با تاج جلسه‌ای برگزار کردیم تا سرپرست مشخص شود و در ادامه هم کادر و سایر مسائل پیگیری شود. تاج این موضوع را به بعد از جام جهانی موکول کرد.

*در روزهای اخیر مجدداً صحبت‌هایی هم در این زمینه داشته‌ایم. خسروی‌وفا برای سرپرست، حبیب کاشانی را پیشنهاد داد که در این مورد با تاج به توافق  رسیدیم. امیدوارم در اولین فرصت حکم خود را از تاج بگیرد. در مورد کادرفنی، سرمربی و سایر موضوعات قرار شد کمیته‌ای با محوریت فدراسیون فوتبال برگزار شود که ما حامی این کمیته هستیم. امیدوارم در کوتاه‌ترین زمان این اتفاق بیفتد و بتوانیم انتظار جامعه ورزش از فوتبال را برآورده کنیم.

*کندی برنامه‌های کمیته ملی المپیک برای بازی‌های آسیایی؟ کمیته ملی المپیک از برنامه‌های بازی‌های آسیایی عقب نیست، این برنامه‌ها در چهارچوب و طبق تقویم پیش می‌رود، اصلا عقب نیستیم. بازی‌ها یک سال به تعویق افتاد در حالی که مقدمات کار برای حضور در این بازی‌ها انجام شده بود البته در بخشی از فعالیت‌ها در حال بازنگری هستیم و همزمان مباحث مربرط به لباس، بلیت و …دنبال می‌شود.

*البته هنوز تعداد تیم‌ها و نفرات اعزامی نهایی نشده است. اعزام تیم‌ها به بازی‌های آسیایی در 3 دسته انجام می‌شود، تیم‌هایی که حتما مدال می‌گیرند، تیم‌هایی که احتمال مدال‌آوری بالایی دارند و باید طی ٩ ماه آینده خود را برسانند و همچنین رشته‌هایی که شانس دستیابی به مدال ندارند، اما بعید نیست شرکت داده شوند تا برای سال‌های آتی آماده شوند. این سیاست کمیته ملی المپیک در راستای سیاست کمیته بین‌المللی المپیک است. اتفاقاً در برنامه 2 روز قبل کمیته ملی المپیک هم خطاب به نواب رئیس بر این موضوع تاکید کردیم که باید تلاش خود را بیشتر کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *