تشریح اهداف نشست «بغداد 2» از سوی وزارت خارجه عراق

10:17 - 29 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۱۶۸۷
سخنگوی وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه‌ای سه هدف برای نشست «بغداد 2» برشمرد.

خبرگزاری میزان - وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه‌ای سه هدف برای نشست «بغداد 2» برشمرد که شامل حمایت از امنیت و حاکمیت عراق و تقویت سازوکارهای همکاری منطقه‌ای برای تحقق امنیت در منطقه می‌شود.

«احمد الصحاف»، سخنگوی وزارت خارجه عراق در این بیانیه، گفت: اردن میزبان کنفرانس بغداد برای همکاری و مشارکت در دومین نشست خود در دسامبر 2022 در مرکز همایش «ملک حسین بن طلال» خواهد بود.

وی اظهار کرد: این کنفرانس برای تایید حمایت کشورهای شرکت کننده از عراق در چندین موضوع، از جمله حاکمیت، امنیت و ثبات عراق، حمایت از روند سیاسی، روند اقتصادی و توسعه، و بازسازی به گونه‌ای که خواسته‌های مردم عراق را برآورده کند، برگزار می‌شود.

وی در ادامه به اهداف برگزاری این نشست اشاره کرد.

«الصحاف» گفت که در این کنفرانس راه‌های حمایت از عراق و تلاش‌هایی که برای ارتقای امنیت و حاکمیت آن، تضمین ثبات و دستیابی به توسعه و رفاه برای مردم آن انجام می‌شود، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، توسعه مکانیسم‌های همکاری منطقه‌ای با عراق در تعدادی از زمینه‌ها، که شامل مبارزه با تروریسم، امنیت غذایی، امنیت آب، انرژی و سایر زمینه‌هایی است که به حمایت از آن کمک می‌کند، مورد بحث قرار خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه عراق هدف سوم را بررسی مکانیسم‌های همکاری منطقه‌ای که به یکپارچگی، امنیت و ثبات در منطقه منجر می‌شود، عنوان کرد.

وی همچنین گفت که شرکت کنندگان در این نشست همان شرکت کنندگان در کنفرانس بغداد در اولین جلسه آن، به علاوه عمان، بحرین و اتحادیه اروپا خواهند بود.

این مقام وزارت خارجه عراق در بخش دیگری گفت: اردن به عنوان کشور میزبان کنفرانس، از سفرای کشورهای عربی، کشورهای اتحادیه اروپا، کشورهای گروه 20 و اعضای دائم شورای امنیت در آن دعوت خواهد کرد تا در جلسه افتتاحیه کنفرانس به عنوان مهمان شرکت کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *