شکست نیوزیلند در عمل به تعهدات حقوق بشری

14:05 - 28 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۰۷۲۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نیوزیلند در عمل به تعهدات حقوق بشری خود با شکست مواجه شده است.

خبرگزاری میزان – نیوزیلند در عمل به تعهدات بین‌المللی خود در زمینه حقوق بشر موفق عمل نکرده و موارد متعددی از نقض حقوق بشر از سوی این کشور روی داده است.

به گزارش وبسایت سازمان ملل، استفاده از بازداشتگاه‌های جنایی برای بازداشت افرادی که به دنبال پناهندگی بودند ادامه یافته است؛ تحقیقات رسمی نگرانی‌های جاری در مورد شرایط در بازداشتگاه‌ها و زندان‌های این کشور را برجسته کرده است.

به دنبال شواهدی مبنی بر نقض حقوق بشر در یک زندان زنان، دولت نیوزیلند عذرخواهی کرد و متعهد به بررسی خدمات مراقبت و حمایت از کودکان شد.

حقوق پناهندگان و مهاجران

پناهجویان تنها به دلایل مهاجرتی در نیوزلند همچنان بازداشت می‌شوند و این در حالی است که آنها در بازداشتگاه‌های جنایی قرار می‎گیرند.

تحقیقات نشان داده که پناهجویان در هنگام بازداشت موارد متعدد نقض حقوق بشر را تجربه می‌کنند؛ در ماه جولای، دولت نیوزیلند یک بررسی مستقل در مورد بازداشت پناهجویان در بازداشتگاه‌های جنایی صرفا به دلایل مهاجرت را اعلام کرد.

شکست در عمل به تعهدات حقوق بشری

ابتکار سنجش حقوق بشر داده‌های مربوط به 200 کشور در جهان را بررسی و درباره نیوزیلند اعلام کرده که این کشور به تعهدات حقوق بشری خود عمل نکرده است.

این نهاد در بررسی خود وضعیت عمل به تعهدات حقوق بشری در برخی از زمینه‌ها از سوی نیوزیلند را «بسیار بد» توصیف کرده است.

این نهاد تاکید کرده که نیوزیلند باید نتایج را برای گروه‌هایی که در این گزارش به عنوان «در معرض خطر» معرفی شده‌اند، بهبود بخشد.

خشونت‌های مرگبار پلیس

خشونت‌های مرگبار پلیس نیوزیلند هر ساله قربانیان زیادی می‌گیرد؛ پلیس نیوزیلند 11 برابر پلیس انگلیس و ولز افراد را به قتل می‎رساند.

در 10 سال گذشته، میزان تیراندازی‎های مرگبار در نیوزیلند 11 برابر بیشتر از انگلیس و ولز است.

نقض حقوق در زمینه بهداشتی و پزشکی

گزارشی که اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد که چگونه عملکرد دولت نیوزلند باعث شده سیستم بهداشتی این کشور راکد شود.

در دوره همه‎گیری ویروس کرونا از آنجایی که سیستم بهداشتی نیوزیلند پاسخ به این بحران را در اولویت قرار داد، سایر نیازهای بهداشتی به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته و دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی در این کشور به طور قابل توجهی به تاخیر افتاده است.

سیستم بهداشتی نیوزلند برای همه‌گیری آماده نبود و به راحتی می‌توان با نگاهی به گزارشی که اخیرا منتشر شده، متوجه شد که حق برخورداری از مراقبت‌های بهداشتی و حفاظت در این کشور از مدت‌ها قبل از همه‌گیری بهبود نیافته است.

از طریق امضای معاهدات بین‌المللی حقوق بشر، دولت نیوزیلند متعهد شده تا اطمینان حاصل کند که از تمام منابع موجود برای بهبود دسترسی همگان به حق مراقبت‌های بهداشتی و حفاظت در طول زمان استفاده می‌شود؛ این کشور همچنین متعهد به حداقل تعهدات اصلی برای حق مراقبت و حفاظت بهداشتی است که از تضمین دسترسی به امکانات بهداشتی، سرپناه اولیه و آب سالم تا تأمین حداقل غذای ضروری برای تضمین رهایی از گرسنگی را شامل می‌شود.

این تعهدات نشان دهنده این واقعیت است که همه حقوق اقتصادی و اجتماعی به هم مرتبط هستند با این وجود دولت نیوزیلند به وعده‌های خود برای حق مراقبت و حفاظت از سلامت عمل نمی‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *