ناکامی نیوزیلند در اجرای تعهدات حقوق بشری

9:04 - 21 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۱۴۵۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی وضعیت حقوق بشری در کشورهای مختلف نشان می‌دهد که نیوزیلند در اجرای تعهدات حقوق بشری ناکام مانده است.

خبرگزاری میزان – بررسی عملکرد حقوق بشری در 200 کشور نشان می‌دهد که نیوزیلند در اجرای تعهدات حقوق بشری خود ناکام مانده است.

به گزارش «وان نیوز»، داده‌های سنجش عملکرد تحت ابتکار سنجش حقوق بشر (HMRI) که عملکرد حقوق بشر را در 200 کشور مقایسه می‌کند، نشان می‌دهد که امتیاز نیوزیلند در مورد حق کار «بسیار بد» و در مورد حقوق تحصیل و غذا «بد» است.

 یک کمیسر ارشد حقوق بشر، گفت: دولت نیوزیلند باید نتایج را برای گروه‌هایی که در این گزارش به عنوان «افراد در معرض خطر» معرفی شده اند، بهبود بخشد.

به گفته وی، افراد در معرض خطر شامل بومیان مائوری، معلولان، افراد ناتوان، افراد کم درآمد، از جمله بی خانمان‌هایی که از سطوح بالای نقض حقوق بشر رنج می‌برند، می‌شود.

کمیسر مذکور تاکید کرد: در حالی که دولت نیوزیلند از نظر قانونی ملزم به تضمین حفاظت از حقوق بومیان است، اما این گزارش به ما نشان می‌دهد که دولت به طور مداوم از این وعده کوتاهی می‌کند؛ این گزارش نشان داد که امنیت غذایی بومیان از سال 2015 هر سال بدتر شده است.

براساس گزارش مذکور، در حالی که افراد با هر پیشینه‌ای در نیوزیلند با مسائل حقوق بشری مواجه هستند، حقوق بومیان نیوزیلندی بیشتر از دیگران مورد نقض قرار می‌گیرد.

حقوق بومیان در نیوزیلند در زمینه‌های کلیدی مانند حق تحصیل و حق مراقبت‌های بهداشتی و به احتمال زیاد از دستگیری خودسرانه رنج می‌برند.

کمیسر فرصت های شغلی برابر نیز گفت: چنین امتیاز ضعیف در عملکرد حق کار نیوزیلند منعکس کننده مسائل بزرگ در مورد نابرابری در پرداخت بر اساس قومیت، جنسیت و ناتوانی است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *