۳ پرونده قصاص در استان فارس با مصالحه مختومه شد

18:57 - 27 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۹۷۵۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان فارس اعلام کرد که با مصالحه 3 پرونده قصاص دیگر در این استان تعداد محکومان نجات یافته از قصاص در استان فارس به 43 نفر رسیده است.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمین موسوی گفت: با مصالحه 3 پرونده قصاص دیگر در استان فارس تعداد محکومان نجات یافته از قصاص در استان فارس به 43 نفر رسید.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: این سه پرونده در شهرستان های شیراز ، مرودشت و قیر وکارزین و با همت اعضای شوراهای حل اختلاف در این سه حوزه قضایی منجر به رضایت شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی ضمن تقدیر از جدیت اعضای شوراهای حل اختلاف استان فارس در جهت به مصالحه رساندن پرونده های مهم گفت: از ابتدای امسال با تشکیل کارگروه ویژه سازش پرونده های قصاص در راستای اجرای دستورات رئیس قوه قضائیه روند مصالحه پرونده های قصاص در استان سرعت بیشتری یافته است.

وی همچنین از رشد 15 درصدی پرونده های منجر به مصالحه در شوراهای حل اختلاف استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و تصریح کرد: با تدوین برنامه های اجرایی در شورای سیاستگذاری شوراهای حل اختلاف زمینه رشد 32 درصدی مختومه پرونده های ماده 8 شوراهای حل اختلاف استان فراهم شده است .

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به افزایش 53 درصدی ورودی پرونده ها به شوراهای حل اختلاف استان این امر را حاکی از اعتماد مراجعان به عملکرد شوراها دانست و تصریح کرد: با وجود افزایش پرونده های وارده به شوراها و ثابت مانده نیروی انسانی در این مجموعه میزان رسیدگی و مصالحه پرونده ها با رشد مناسبی مواجه بوده است که نشان دهنده همت اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی خاطر نشان در سال جاری نیز تلاش خواهیم کرد در مصالحه پرونده های مهم و اختلافات طایفه ای و همچنین پرونده های قصاص موفقیت های سالهای قبل را تکرار کنیم.

انتهای پیام



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *