دستورات رئیس کل دادگستری بوشهر برای تعیین تکلیف کالاهای دپو شده در انبارهای اموال تملیکی استان

14:39 - 24 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۶۰۸۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری بوشهر همراه دادستان مرکز استان از اداره بنادر و دریانوردی استان انبارهای اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی بازدیدکرد.

خبرگزاری میزان- مهر انگیز همراه دادستان مرکز استان از اداره بنادر و دریانوردی استان انبارهای اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این بازدید آخرین وضعیت کالاهای متروکه و توقیفی را بررسی و با تشکیل جلسه ای در آن محل با حضور مدیران ادارات، تعزیرات حکومتی و گمرک، بنادر و دریانوردی و اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی، پلیس امنیت اقتصادی و کارشناسان مربوطه ضمن استماع گزارش آنها نسبت به تسریع در روند تعیین تکلیف کالاهای موجود تاکید کرد.

وی اظهار کرد: هرچند در ماه های اخیر تعداد زیادی از کالاهای رسوبی در اداره بنادر و دریانوردی و انبارهای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تعیین تکلیف شد اما کلیه ادارات مرتبط باید با اهتمام بیشتر و جدی تری جهت تعیین تکلیف سریع باقیمانده کالاهای موجود بعمل آورده و از هرگونه رسوب کالا جلوگیری کنند.

وی ضمن اعلام آمادگی دستگاه قضایی برای هرگونه همکاری جهت تعیین تکلیف باقیمانده کالاهای رسوبی بیان کرد: در خصوص تعداد زیادی ماشین آلات راهسازی متروکه که از سالهای گذشته در محوطه اداره بنادر و دریانوردی استان و انبارهای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی بصورت بلاتکلیف رها شده و اکثر آنها در معرض خرابی قرار داشته دستورات قضایی لازم جهت فروش آن از طریق مزایده به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی صادر شده و این سازمان می بایست در اسرع وقت نسبت به مزایده آنها اقدام کند.

مهر انگیز در پایان گفت در این نشست مصوباتی به شرح زیر تصویب شد که دستگاه های مسئول باید در موعد مقرر این اقدامات را سریعا انجام دهند.

1-احصاء و ارسال مدارک و اسناد مثبته مربوط به ترخیص یا مرجوع 125 دستگاه ماشین آلات سنگین به اداره کل دادگستری استان بوشهر

2-احصاء آخرین آمار کالای عمومی و ماشین آلات سبک و سنگین مهلت منقضی موجود در محوطه های بندری و ارسال به گمرک جهت انجام تشریفات مربوطه

3-تهیه گزارشی از آخرین وضعیت اقدامات انجام گرفته در خصوص 240 دستگاه خودرو سواری موجود در محوطه های بندری و ارجاع و ارائه به دادگستری

4-انجام تشریفات مربوطه به مزایده کلیه ماشین آلات سبک و سنگین حداکثر تا پایان 15 دیماه

5-اداره کل اموال تملیکی استان بوشهر حداکثر ظرف مدت یک ماه نسبت به تعیین تکلیف بدهی های خود به شرکت های بهره بردار بندری (بوشهر-گناوه –دیر-کنگان )و کارگران شرکت تخلیه و بارگیری (ارزیابی-استریب و انبار) اقدام کند.

6-اعلام فهرست دقیق کالاها و کانتینرهای متروکه اظهار شده جهت تعیین تکلیف به اداره کل اموال تملیکی استان بوشهر و اداره کل دادگستری استان بوشهر

7-مکاتبه و پیگیری اداره کل اموال تملیکی استان بوشهر با اداره کل دادگستری استان بوشهر جهت تعیین تکلیف موضوع 6 باکس کانتینر حاوی 410 دستگاه یخچال که اداره استاندارد آنها را تایید نکرده است.

8-انجام اقدامات لازم در خصوص انهدام داروهای درون کانتینرهای مربوط به یکی از شرکت ها پس از اخذ مجوز از مرجع قضایی

9-مکاتبه اداره کل بنادر و دریانوردی با اداره کل دادگستری استان بمنظور اخذ مجوز فروش کالاهای مانده از پروانه موجود در محوطه های بندری (90درصد اظهارنامه ترخیص شده) و پرداخت درآمد حاصل از فروش جهت جبران هزینه های انبارداری به بهره بردار بندر

10-در خصوص 260 فقره پرونده قاچاق که در تعزیرات حکومتی در دست بررسی است، جهت تعیین تکلیف از سوی مراجع ذیربط پیگیری های مقتضی صورت پذیرفته و گزارشی از آن به اداره کل دادگستری استان ارسال شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: بوشهر دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *