رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کنعانی: تصويب قطعنامه لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل فاقد وجاهت قانونی است

0:10 - 24 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۵۵۵۳
دسته بندی: بین‌الملل- جهان
سخنگوی وزارت امور خارجه در محكوميت قطعنامه آمريكا عليه ايران در نشست شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل گفت: این اقدام سیاسی، فاقد وجاهت قانونی، برخلاف منشور و ايجاد كننده رويه ای نادرست در این نهاد بین المللی است.

خبرگزاری میزان - ناصر كنعانی، سخنگوی وزرات امور خارجه تصويب قطعنامه غیراجماعی آمريكا عليه جمهوری اسلامی ايران در نشست شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل(اکوسوک) را اقدامی سیاسی، فاقد وجاهت قانونی، برخلاف منشور و ايجاد كننده رويه ای نادرست در این نهاد بین المللی دانست و این اقدام دولت آمریکا را شدیدا محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه ايران در طول ده سال گذشته (از سال 2011 میلادی تاكنون) دو دوره عضو كميسيون مقام زن بوده و طی انتخابات سال گذشته نیز با آرای حداكثری (43 رأي از  54 عضو اكوسوک) برای سومين بار عضويت اين نهاد را كسب كرده بود، افزود؛ اين اقدام مغرضانه آمريكا عليه جمهوری اسلامی ايران، تلاشی برای تحمیل خواسته های سیاسی یکجانبه و ناديده گرفتن رويه انتخابات در نهادهای بين المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد؛ اقدام به محروم کردن يك عضو قانونی كميسيون مقام زن، یک بدعت سیاسی، اعتبارزدایی از این تشکل بین المللی و همچنین ايجاد كننده رويه ای یکجانبه برای سوء استفاده‎های آتی از نهادهای بين المللی است؛ و مضحک اینکه رژیم جعلی اسرائیل با سوابق سیاه جنایت سازمان یافته علیه ملت مظلوم فلسطین، با حمایت آمریکا و اذنابش عضو کمیسیون مقام زن به شمار می‎رود.

کنعانی با اشاره به تلاش های گسترده و طولانی مدت آمریکا در بی ثبات سازی ايران و نقش اين کشور در نقض فاحش حقوق ملت ايران، اظهار کرد: كشوری كه خود ناقض بزرگ حقوق ملت و جامعه زنان ايران است و از ابتدای انقلاب اسلامی ايران تاكنون، از هيچ اقدام خصمانه ای عليه حقوق و منافع مردم  ايران دريغ  نكرده، چگونه اکنون داعيه دار حمايت از حقوق زنان ايرانی شده است؟ بی تردید آمريكا نمی تواند با سیاه نمایی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، بر نقض گسترده حقوق عامه ملت و خاصه زنان ايران از طریق تحمیل تحریمهای یکجانبه در چند دهه متمادی سرپوش بگذارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ايران در طول چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دستاوردهای بزرگی در حوزه پيشرفت زنان داشته و بدیهی است بعد از این نیز زنان ایران مسیر پیشرفت و ترقی را بر مبنای ارزش های ایرانی اسلامی ادامه خواهند داد.

کنعانی در پایان گفت: ما از ۲۵ کشور عضوی که به اشکال مختلف از این قطعنامه حمایت نکردند و به آن رای مثبت ندادند، تشکر می کنیم و بی تردید اقدام آمریکا از نگاه ملت بزرگ ایران و در محکمه قضاوت وجدان‎های بیدار و دولت‎های مستقل جهان محکوم و غیرقابل قبول است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *