گزارش شورای امنیت ایران را به ارسال پهپاد به روسیه متهم نمی‌کند

0:00 - 24 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۵۵۴۱
یک رسانه آمریکایی مدعی شده در گزارشی که قرار است درخصوص پایبندی ایران به مفاد برجام به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه شود تهران به ارسال سلاح به روسیه متهم نشده است.

خبرگزاری میزان_ رسانه آمریکایی آکسیوس عصر امروز (چهارشنبه) به وقت محلی اعلام کرده است که در گزارش آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل که قرار است درخصوص پایبندی ایران به مفاد برجام به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه شود، تهران به ارسال سلاح به روسیه متهم نشده است و گوترش در این گزارش توضیحات مفصلی پیرامون نامه‌های دریافتی از نمایندگان کشورهای آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلیس و اوکراین ارائه کرده است. 

این کشورها در این نامه ها ادعاهای خود را تکرار کرده‌اند و مدعی شده اند که  ایران در اقدامی مغایر با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت پهپادهایی را به روسیه ارسال کرده است.
 
آکسیوس همچنین اعلام کرده است که روسیه بر خلاف کشورهای غربی تلاش کرده است دبیر کل سازمان ملل متحد را از صدور دستور تحقیقات درباره ادعاهای استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین منصرف کند. 

این رسانه آمریکایی مدعی شد: این تلاش‌ها تاکنون موفق بوده و گوترش در گزارش خود بیانیه‌ای قطعی در این خصوص صادر نکرده است.  

گوترش در گزارش خود آورده است که  نامه‌هایی هم از نمایندگان ایران و روسیه دریافت کرده که ادعاهای مذکور را رد و تاکید کرده‌اند حتی در صورت ارائه این پهپادها، اقدام ایران نقض قطعنامه شورای امنیت نبوده است.  

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *