رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سکوت غرب در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی علیه زنان/حمایت از مجرمان جنسی در اراضی اشغالی تا تعداد بالای بازداشت زنان فلسطینی

12:14 - 25 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۵۲۲۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رژیم صهیونیستی یکی از ناقضان گسترده حقوق زنان، اعم از زنان مستقر در اراضی اشغالی و زنان فلسطینی است.

خبرگزاری میزان - رژیم صهیونیستی یکی از ناقضان بزرگ حقوق زنان اعم از زنان مستقر در اراضی اشغالی و زنان فلسطینی است.

با این حال و با توجه به نقض حقوق زنان توسط رژیم صهیونیستی کشورهای غربی درباره این موضوع سکوت کرده و یا راه حمایت از این رژیم را در پیش گرفتند.

در ادامه برخی از اعمال رژیم صهیونیستی در نقض حقوق زنان بررسی شده است.

75 درصد از مجرمان جنسی در اراضی اشغالی قبل از پایان مجازات آزاد می‌شوند

گزارش جدیدی از انجمن مراکز بحران تجاوز جنسی در اراضی اشغالی به بررسی پدیده خشونت علیه زنان در این اراضی می‌پردازد.

این گزارش به بررسی پدیده خشونت علیه زنان در اراضی اشغالی می‌پردازد، هم از طریق داده‌های مربوط به رسیدگی به پرونده‌های تجاوز جنسی توسط مقامات و هم مجموعه‌ای از شهادت‌های مربوط به رسیدگی‌های قانونی پرونده‌های تجاوز جنسی.

تعداد پرونده‌های تجاوز جنسی که در سال 2021 به پلیس رژیم صهیونیستی ارجاع شد، 17 درصد بیشتر از سال 2020 بود؛ در مجموع 6 هزار و 922 شاکی پرونده‌های تجاوز جنسی و آزار جنسی را ثبت کردند.

از این تعداد حدود 83 درصد شکایت زنان در پی بروز آزار جنسی بوده است.

با وجود افزایش تعداد پرونده‌های ثبت شده در سال 2021، تعداد مواردی که به دادسراهای رژیم صهونیستی رسید، هفت درصد کمتر از سال قبل از آن بود.

به طور مشابه، این گزارش حاکی از کاهش تعداد کیفرخواست‌هایی است که در سال 2021 برای جرایم جنسی تنظیم شده‌اند و از 744 مورد در سال 2020 به 717 مورد کاهش یافته است.

علاوه بر این، 2 هزار و 279 پرونده تجاوز جنسی بدون ارائه کیفرخواست بسته شد که 275 مورد از آنها شامل حداقل دو یا چند قربانی بود. بیشترین تعداد قربانیان درگیر در یک پرونده مختومه 26 نفر بود.

با این حال، در سال 2021، 92 درصد از کل درخواست‌های اعتراض ارائه شده در مورد تجاوز و آزار جنسی رد شد؛ از 48 درخواست تجدیدنظر ارائه شده، تنها چهار مورد پذیرفته شد.

سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی در سال 2021 هزار و 187 زندانی و بازداشتی را به دلیل جرایم جنسی حبس کرده بود.

این گزارش نشان می‌دهد که یک سوم از کل زندانیانی که به دلیل جرایم جنسی در حال گذراندن دوران محکومیت خود بودند، در هیچ برنامه توانبخشی اجباری شرکت نکردند و 75 درصد زودتر آزاد شدند و محکومیت کامل خود را سپری نکردند.

از بین افرادی که به دلیل ارتکاب جرایم جنسی در سال 2021 محکوم شده بودند، 239 نفر حداقل یک بار سابقه حبس داشته‌اند و پنج درصد از آنها قبلاً پنج بار یا بیشتر زندانی شده‌اند.

در داخل ادارات پلیس در سراسر اراضی اشغالی، بیش از نیمی از شکایات مربوط به جرایم جنسی مرتکب شده توسط افسران پلیس بررسی نشد و 87 درصد از پرونده‌های باز شده بعداً بدون اتهام بسته شدند.

بر اساس این گزارش، در سال 2021، 89 شکایت مربوط به تجاوزات جنسی و آزار جنسی توسط افسران پلیس به اداره بازپرسی پلیس رژیم صهیونیستی رسید که در مقایسه با سال قبل از آن 31 درصد افزایش داشته است.

با توجه به افزایش خشونت جنسی در سراسر ارتش رژیم صهیونیستی و همچنین سرویس زندان‌ها و پلیس رژیم صهیونیستی، مدیر انجمن مراکز بحران تجاوز جنسی در اراضی اشغالی می‎گوید که این رژیم غرق در خشونت جنسی بوده و زنان بهای سخت و سنگینی برای آن می‌پردازند.

افزایش خشونت خانگی علیه زنان در اراضی اشغالی

بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی وزارت امور اجتماعی رژیم صهیونیستی، خشونت خانگی در رژیم صهیونیستی رو به افزایش است.  

این گزارش نشان می‌دهد که بین ژانویه تا اکتبر سال جاری، این وزارتخانه 5 هزار و 712 شکایت از خشونت خانگی دریافت کرده که 3.6 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.

داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که زنان بیشتری درمقایسه با سال قبل به دنبال کمک از مراکز بهزیستی هستند که از قربانیان خشونت خانگی حمایت می‌کنند.

در طول سال 2021 حدود 21 هزار و 491 نفر در مقایسه با حدود 19 هزار و 337 نفر در سال 2020 درخواست دریافت کمک کردند که افزایش 11.14 درصدی را نشان می‌دهد.

تقریبا تمام زن‌های به قتل رسیده در اراضی اشغالی، توسط شرکای زندگی‌شان کشته شده‌اند

93 درصد از قتل زنان صهیونیست در اراضی اشغالی از سال 2020 توسط شریک زندگی یا یکی از بستگان آنها انجام شده است.

بر اساس یک گزارش منتشر شده، از اوایل سال 2020 تا آگوست 2022، 29 زن در اراضی اشغالی به قتل رسیده‌اند. از این تعداد، 27 نفر توسط شریک زندگی و یا یکی از بستگان خود به قتل رسیده‌اند.

در خشونت‌هایی که به آسیب جسمی منجر می‌شود، میزان خشونت علیه زنان توسط یکی از بستگان آنها 56 درصد بوده است.

تعداد زیاد زنان فلسطینی زندانی شده توسط رژیم صهیونیستی در طول دهه‌های گذشته

رژیم صهیونیستی از سال 1967 بیش از 16 هزار زن فلسطینی را بازداشت کرده و سازمان‌های مختلف حقوق بشری زنگ خطر را درباره شرایط غیرانسانی زندانیان زن در زندان‌های رژیم اشغالگر به صدا درآورده‌اند.

چندین سازمان حقوق بشری رفتار ظالمانه و تحقیرآمیز با زندانیان زن فلسطینی را در حین بازداشت رژیم صهیونیستی، از جمله شکنجه، تحقیر جنسی، محرومیت از ملاقات با خانواده، سلول انفرادی، مراقبت‌های پزشکی ضعیف یا عدم وجود مراقبت ثبت کرده‌اند.

«باشگاه اسرای فلسطینی»، یک سازمان غیردولتی فلسطینی همچنین به 32 زن فلسطینی اشاره کرد که در حال حاضر در زندان‌های «دیمون» و «هاشارون» رژیم صهیونیستی به سر می‌برند.

این گزارش می‌افزاید که ده مادر فلسطینی که نوزادان خود را در حبس رژیم صهیونیستی به دنیا آورده‌اند، نیز در زندان «دیمون» سختی‌های شدیدی را تحمل می‌کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *