20 درصد پرونده‌های مسن در دادگستری خوزستان مختومه شد

12:13 - 17 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۷۵۰۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: تعداد پرونده‌های مسن استان در ابتدای سال جاری 57 هزار و 999 فقره بود که هم اکنون به 46 هزار و 553 فقره رسیده است و معادل 20 درصد آن مختومه شده است.

خبرگزاری میزان - علی دهقانی در جلسه شورای معاونین استان که با حضور روسا و دادستان‌های حوزه های سراسر استان و با عنوان بررسی راهکارهای کاهش پرونده‌های مسن و معوق برگزار شد، اظهار کرد: تسریع در رسیدگی به معنای آمارگرایی نیست بلکه برای تعیین تکلیف اصحاب پرونده و احقاق حقوق آنان است و باید با اعمال دقت در رسیدگی‌ها و صدور آرای متقن صورت گیرد.

دهقانی گفت: تعداد پرونده‌های مسن استان در ابتدای سال جاری 57 هزار و 999 فقره بود که هم اکنون به 46 هزار و 553 فقره رسیده است و معادل 20 درصد آن مختومه شده است.

وی افزود: نظارت مستمر روسا و دادستان‌ها بر عملکرد قضات و ارائه آموزش و مشورت به آنان، استفاده از سامانه ابلاغ الکترونیکی در راستای نظام‌مند کردن ارجاع به کارشناسان و اخذ گزارش از آنان از طریق سامانه، پالایش مستمر شعب نامتعارف، از جمله مواردی است که در کاهش پرونده‌های قضایی موثر است.

بیشتربخوانید

رفع مشکل ۵ واحد تولیدی با بیش از ۳۰۰ نیروی کار در کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان آذربایجان غربی

وی افزود: باید کسانی که از طریق فراخوان‌های عمومی در فضای مجازی و اغتشاش در فضای حقیقی زندگی مردم به ویژه کسبه را دچار اخلال می‌کنند، قاطعانه برخورد و امنیت لازم در جامعه حاکم شود.

در این نشست، راهکارهای تئوری و عملی کاهش پرونده‌های معوق و مسن و تجربیات مدیران قضایی موفق در این زمینه تشریح شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: خوزستان دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *