ناکامی حزب حاکم انگلیس در رفع نابرابری در زمینه بهداشتی

14:06 - 14 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۳۴۹۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
با گسترده و عمیق تر شدن شکاف میان ثروت در انگلیس، مردم این کشور با فقر و بیماری فزاینده مواجه می‌شوند.

خبرگزاری میزان – بررسی‌ها نشان می‌دهند که تعمیق شکاف ثروت و سلامتی سبب شده تا مردم انگلیس در برخی از مناطق فقیرتر و بیمارتر شوند.

به گزارش «گاردین»، تحقیقات نشان می‌دهد که مردم انگلیس در مناطقی که شکاف میان سلامتی و ثروت در حال تعمیق است، بیمارتر و فقیرتر می‌شوند.

 گزارش موسسه تحقیقات سیاست عمومی درباره سلامت و بازار کار انگلیس که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود، نشان می‌دهد که عدم فعالیت اقتصادی به دلیل بیماری به بالاترین سطح خود از زمان آغاز رکود رسیده است.

داده‌های جدید این گزارش نشان می‌دهند که بیماری در برخی از مناطق انگلیس دو برابر بیشتر از دیگر مناطق سبب بیکاری مردم می‌شود.

گزارش مذکور همچنین تاکید دارد که شیوع کرونا در انگلیس، شاخص امید به زندگی را کاهش داده است.

حزب «کارگر» انگلیس ضمن ویرانگر خواندن این گزارش، اعلام کرد که گزارش مذکور نشان دهنده ناکامی حزب حاکم در رفع نابرابری است.

از زمان حضور «ریشی سوناک»، نخست وزیر جدید انگلیس در خانه شماره 10 خیابان «داونینگ»، شکاف میان ثروت و سلامتی در این کشور بدتر نیز شده است.

رئیس کمیسیون سلامت و رفاه انگلیس می‌گوید: با عمیق شدن نابرابری‌های بهداشتی ما بیمارتر و فقیرتر می‌شویم.

کارشناسان انگلیسی بر این باورند که پیامد از دست رفتن میلیون‌ها نفر از بازار کار به دلیل بیماری هزینه‌های انسانی واقعی دارد و رشد اقتصادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *