واکنش روسیه به اقدام غرب در تعیین سقف برای قیمت نفت

12:16 - 12 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۰۲۳۰
روسیه اعمال سقف بر قیمت نفت خود را مغایر با اصول بازار آزاد توصیف کرد.

خبرگزاری میزان – پس از آن که اتحادیه اروپا سقف 60 دلاری را برای قیمت نفت روسیه تعیین کرد، سفارت روسیه در آمریکا اعلام کرد که مطمئن است تقاضا برای نفت این کشور با وجود تعیین سقف قیمت، به قوت خود باقی خواهد ماند.

به گزارش «اسپوتنیک»، سفارت روسیه در آمریکا اعلام کرد که مسکو شکی ندارد که تقاضای نفت این کشور حتی پس از معرفی سقف قیمت، همچنان در بازارهای جهانی ادامه خواهد داشت.

 سفارت روسیه، می‎گوید: نتیجه چنین اقداماتی افزایش گسترده عدم اطمینان و هزینه‌های بالاتر برای مصرف کنندگان مواد خام خواهد بود؛ علاوه بر این، اکنون هیچ کشوری از تحمیل سقف بر محصولات صادراتی خود به دلایل سیاسی مصون نیست.

مسکو می‎گوید که کشورهای غربی با اجرای چنین اقداماتی، در تلاش هستند تا اصول اساسی عملکرد بازارهای آزاد را تغییر دهند و در عین حال تلاش می‌کنند که این واقعیت را که عدم تعادل فعلی در انرژی نتیجه اقدامات عجولانه خود آن‌هاست، کمرنگ کنند.

 گروه هفت و استرالیا روز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کردند که بر سر سقف قیمت نفت خام روسیه که حداکثر 60 دلار در هر بشکه تعیین می‌شود، به توافق رسیده اند.

بر اساس بیانیه مشترک، سقف قیمت از 5 دسامبر (14 آذر) یا خیلی زودتر از این تاریخ اجرایی خواهد شد.

 در همین حال، سقف قیمت فرآورده‌های نفتی روسیه که توسط ائتلاف بین المللی به هدایت آمریکا تعیین شده است، از 5 فوریه 2023 اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *