زمانی برای خداحافظی؛ جوان‌سازی تیم ملی را از همین حالا شروع کنید

0:45 - 13 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۹۹۵۹
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
با پایان بازی‌های جام جهانی برای ایران، تیم ملی فوتبال نیاز به تغییرات مهمی در ترکیب خود دارد، تغییراتی که می‌تواند با خداحافظی برخی بازیکنان پا به سن گذاشته آغاز شود.

خبرگزاری میزان - جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با تلخی و با کمترین دستاورد برای فوتبال ایران به پایان رسید و حتی پیروزی دلچسب و شیرین ۲ بر صفر مقابل ولز هم لابلای تمام کاستی‌ها و سختی‌های این دوره از جام گم شد و تیم ملی نتوانست آنطور که انتظار می‌رفت، مردم و کارشناسان را راضی و سربلند کند.

سوای تمام انتقاداتی که به تیم ملی وارد است و مجموعه دلایل ریز و درشتی که منجر به حذف ایران از دور گروهی شد، فهرست بازیکنان اعزامی به این تورنمنت ابهامات زیادی برای مردم ایران ایجاد کرد، اما همه سعی کردند با اعتماد به کارلوس‌ کی‌روش خود را به اتفاقی بزرگ امیدوار نگه دارند.

سرمربی پرتغالی در بازگشت به فوتبال ایران زمان زیادی برای اعمال تغییرات اساسی نداشت و سعی کرد با همان بازیکنان مورد علاقه و آشنای سال‌های نه چندان دور خودش مسافر قطر شود و همین اتفاق باعث شد تا تیم ملی ایران با میانگین سنی ۲۸.۹ سال مسن‌ترین تیم این دوره از رقابت‌ها نام بگیرد!

در شرایطی که تمام تیم‌ها مجاز به داشتن ۲۶ بازیکن در جام جهانی ۲۰۲۲ بودند، با مصدوم شدن امید ابراهیمی، کی‌روش کسی را جایگزین او نکرد و کاروان فوتبال ایران در کمال تعجب با ۲۵ بازیکن راهی قطر شد. از سوی دیگر در لیست بازیکنان تیم ملی برخلاف غالب کشورهای حاضر در این تورنمنت، نام ۴ دروازه‌بان دیده می‌شد که عملاً یکی از آنها اضافی بود، در حالی‌که حداقل می‌شد ۲ یا ۳ بازیکن جوان که شانس بازی در جام جهانی بعد را دارند با خود به قطر برد تا با کسب تجربه در این رویداد معتبر آبدیده شوند.

نسلی که از آن به عنوان یکی از طلایی ترین نسل‌های تاریخ فوتبال ایران یاد می‌شد، در تمام مسیرها به بن بست خورد و در ۳ جام جهانی و ۲ جام ملت‌ها با هدایت کارلوس کی‌روش پرتغالی به هیچ دستاورد قابل توجهی نرسید و حالا زمان آن رسیده تا برخی بازیکنان طبق روال فوتبال جهان از بازی‌های ملی کناره‌گیری کنند تا از همین حالا پروسه جوان سازی تیم ملی و آمادگی برای حضور در جام جهانی بعدی آغاز شود.

کمتر از یک سال دیگر تیم ملی برای شرکت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ به قطر باز می‌گردد و این تورنمنت موقعیت مناسبی برای جوان‌سازی ترکیب و بهبود شرایط خواهد بود. بازیکنانی چون احسان حاج‌صفی، شجاع خلیل زاده، وحید امیری، کریم انصاری فرد و… پس از سال‌ها حضور‌ و درخشش در ترکیب تیم ملی، حالا با سپردن جایگاه خود به جوان‌ترها می‌توانند به پیشرفت تیم ملی کمک مهمی کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *