رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گزارش برجامی گوترش در نشست دوره ای شورای امنیت منتشر می‌شود

12:10 - 11 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۹۱۰۵
چهاردهمین گزارش درباره برجام در پایان آذر در شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌شود.

خبرگزاری میزان – دبیرکل سازمان ملل گزارش جدید خود را درباره برجام در ماه جاری به شورای امنیت ارائه می‌کند.

به گزارش وب سایت سازمان ملل، «روچیرا کامبوج»، نماینده دائم هند در سازمان ملل که کشورش ریاست دوره ای یک ماهه شورای امنیت سازمان ملل در ماه جاری میلادی را برعهده دارد، در مورد برنامه‌های این شورا در ماه دسامبر گفت که نشست عادی و دوره ای شورای امنیت برای بررسی چهاردهمین گزارش دبیرکل سازمان ملل درباره اجرای قطعنامه 2231 و برجام در 19 دسامبر (28 آذر) برگزار می‌شود.

وی گفت: در جلسه توجیهی در مورد عدم اشاعه در 19 دسامبر موضوع برجام مورد بررسی قرار می‌گیرد.

براساس قطعنامه 2231 گزارش شش ماهه دبیرکل سازمان ملل در نشست عادی شورای امنیت ارائه می‌شود؛ نماینده ایران در سازمان ملل نیز در این نشست سخنرانی می‌کند.

نشست دوره ای شورای امنیت به منظور بررسی گزارش سیزدهمین گزارش «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل از اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ و توافق برجام در تیرماه سال جاری برگزار شد.

دبیرکل سازمان ملل در گزارش خود، بر ضرورت رفع تحریم‌های هسته ای یکجانبه آمریکا علیه ایران و بهره مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام تاکید کرده بود.

دبیرکل سازمان ملل در آن گزارش که بخش بیشتری از آن شبیه به ادوار گذشته بود، همچنان از برجام به عنوان بهترین گزینه برای حل و فصل موضوع هسته ای ایران و دیپلماسی چندجانبه یاد کرده و به استقبال از فعالیت‌های دیپلماتیک در قالب گفت‌وگوهای انجام شده به منظور بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات خود براساس برجام پرداخته و درخواست همکاری نزدیک و موثر میان طرف‌های موضوع را ارائه کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *