رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری اردبیل دستور همکاری دهیارهای استان جهت اجرای قانون حدنگار را صادر کرد

17:27 - 08 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۵۰۲۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان اردبیل، گفت: از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی در جهت ترغیب مردم به اخذ سند تک برگ باید استفاده شود و در این بین دهیارها نیز مکلفند همکاری لازم را جهت اجرای این قانون داشته باشند.

خبرگزاری میزان – هفتمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی در سال ۱۴۰۱ با حضور رئیس کل دادگستری استان اردبیل، مسئولان قضایی و جمعی از مدیران متولی به منظور بررسی آخرین وضعیت امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان اردبیل به میزبانی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان برگزار شد.

 حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو در این جلسه با اشاره به آمار کشوری اجرای قانون حدنگار در سایر استان ها، اظهارکرد: هیچ بهانه ای برای کم کاری در  اجرای این قانون برای سازمان ها و ارگان های ذیربط  در استان اردبیل موجه نیست و باید هر چه سریعترعقب ماندگی‌ها در این حوزه جبران شود .

وی با انتقاد از عملکرد برخی مدیران  با تاکید بر لزوم اجرای احسن و کامل  قانون حد نگار، اجرای کامل آن را از جدی ترین مطالبات تشکیلات قضایی استان عنوان کرد و افزود: رویکرد دولت و قوه قضاییه در اجرای این قانون همسو است و بدون هیچ عذر وبهانه ایی باید نتیجه اصلی اقدامات این شورا در میزان صدوراسناد تک برگی به چشم آمده و نمود عینی داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: همچنین باید از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی در جهت ترغیب مردم به اخذ سند تک برگ برای تمامی مایملک خود استفاده شود و در این بین دهیارها  نیز مکلفند همکاری لازم را جهت اجرای این قانون داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو همچنین هشدار داد: در صورت عدم اجرای قانون حدنگار، خدمات ارگان های دولتی مربوط به کشاورزی منوط به اخذ سند خواهد شد بنابراین ضروری است کشاورزان و مالکان اراضی هر چه سریعتر برای اخذ سند تک برگی املاک خود اقدام ‌کنند.

در کل کشور از بدو اجرای قانون حد نگار تاکنون برای 2 میلیون هکتار زمین زراعی، سند تک برگ صادر شده است ‌که سهم استان اردبیل  ۲۳ هزار هکتار بوده است.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری اردبیل با دبیر کنوانسیون حقوق کودک دیدار کرد

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری کاداستر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *