قطعنامه شورای حقوق بشر بخشی از جنگ ترکیبی علیه ایران است/لزوم اقدام نمایندگی‌های ایران برای به چالش کشیدن دروغ پراکنی غربی‌ها

9:58 - 06 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۲۹۷۵۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
قطعنامه شورای حقوق بشر بخشی از جنگ ترکیبی علیه ایران است/لزوم اقدام نمایندگی‌های ایران برای به چالش کشیدن دروغ پراکنی غربی‌ها
یک کارشناس مسائل بین الملل می‌گوید قطعنامه اخیر شورای حقوق بشر بخشی از جنگ ترکیبی علیه ایران است.

«مصطفی خوش چشم»، کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، ضمن بررسی اهداف غرب از اقدام برای قطعنامه ضد ایرانی در نشست شورای حقوق بشر، بر نقش نمایندگی‌های ایران در سازمان‌های بین المللی برای به چالش کشیدن دروغ پراکنی غربی‌ها تاکید کرد.

«خوش چشم» درباره تصویب قطعنامه اخیر در شورای حقوق بشر، با اشاره به اینکه اساسا این اقدام انجام شده معطوف به اغتشاشات است، گفت: باید توجه داشت که تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل، یک اقدام منفرد نیست.

وی در تشریح هدف غربی‌ها از تصویب قطعنامه مذکور، بیان کرد: این قطعنامه بخشی از جنگ ترکیبی طرف مقابل با جمهوری اسلامی ایران است که شامل جنگ ادراکی، جنگ سایبری، ایجاد اغتشاشات و گسترش آن، تحریم، ممانعت در صادرات نفت، تضعیف اقتصادی، ترور و خرابکاری و فشار از طریق شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است؛ در واقع قطعنامه حقوق بشری اخیر بخشی از این جنگ ترکیبی است.

این تحلیلگر مسائل بین الملل در ادامه اظهار کرد: هدف آن‌ها از تصویب قطعنامه مذکور این است که فشار روی ایران زیاد شود تا اولا تسلیم خواسته‌های غرب در مذاکرات، در منطقه و همینطور در موضوع تقابل با غرب و رژیم صهیونیستی شود و هم در میان مدت از طریق اغتشاش و تنش تضعیف شود تا نتواند بهبود وضعیت اقتصادی ایجاد کند.

«خوش چشم»، افزود: در این پازل قطعنامه‌ای اجرا شده که مانند قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی فارغ از این‌که ایران چقدر با طرف مربوطه همکاری کند یا نه، از پیش تعیین شده و یک سویه است؛ ما چنین رویکردی را در رفتار رافائل گروسی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدیم که همواره به گزارش یک‌سویه و اقدامات خصمانه علیه ایران منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه اظهارات و مواضع اعضای شورای حقوق بشر برای تصویب قطعنامه ضد ایرانی، کاملا نشان می‌داد که تصمیم برای این اقدام مغرضانه، جانبدارانه و تحت تاثیر اقدامات رسانه‌ای طرف مقابل یعنی طرف غربی به ویژه سه کشور اروپایی و آمریکاست، گفت: غرض ورزی در این تصمیم به حدی آشکار است که آن‌ها حتی کوچک‌ترین تحقیقات موثری در این زمینه نکرده یا حتی از طرف ایرانی نخواستند که اسناد و مدارک کافی و وافی را به آن‌ها ارائه کند.

«خوش چشم»، تصریح کرد: با وجود این، صدور چنین قطعنامه ای فرصتی برای مقامات و نهادهای ایران برای تبیین حقایق و واقعیات است تا دروغ‌های طرف غربی را به چالش کشیده و این دروغ‌ها را برای افکار عمومی جهانیان آشکار کنند؛ این صحنه مهمی است که اگر چه ممکن است نتایج سیاسی برای ما در نهادهای بین‌المللی نداشته باشد، اما هم می‌تواند دروغ‌های طرف مقابل را به چالش بکشد و دروغگویی آن‌ها را نشان بدهد و هم می‌تواند در سطح بین‌المللی دست بالاتری به ایران بدهد.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه نمایندگی‌های ایران در سازمان‌های بین المللی، سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها، مراکز فرهنگی، دیپلمات‌ها، ... باید برای تبیین واقعیات از اسناد موجود، فیلم‌ها و بسیاری اطلاعاتی که هر روز توسط دستگاه‌ها و نهادها عیان می‌شود، استفاده کنند، گفت: اسناد غیرقابل انکار مربوط به واقعه ایذه، نمونه ای از این اسناد است؛ اسناد دیگر در زمینه کشته‌های ادعایی و مانند این‌ها باید به شکلی کاملا معتبر نه تنها در مجامع بین‌المللی ارائه و «ترند» شود بلکه باید با زبانی شیوا و قابل فهم برای طرف غربی اعم از افکار عمومی و مجامع بین‌المللی تشریح شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *