نمایندگی ایران در سازمان ملل: همکاری‌های دفاعی و تحقیقاتی ایران و روسیه به قبل از آغاز جنگ اوکراین بازمی‌گردد

9:02 - 01 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۲۳۷۴۳
نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در یادداشتی به واشنگتن پست نوشت که همکاری‌های دفاعی، علمی و تحقیقاتی ایران و روسیه به قبل از آغاز جنگ اوکراین بازمی‌گردد.

خبرگزاری میزان - نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نیویورک با ارسال یادداشتی به «واشنگتن پست» و به دنبال ادعاهای جدید این روزنامه در خصوص راه اندازی خط تولید پهپاد در روسیه، اعلام کرد که در پی ادعای استفاده از پهپادهای ایران در درگیری‌های اوکراین، ایران درخواست نشست کارشناسی مشترک با مقامات اوکراین را مطرح کرد تا این ادعاها بررسی شود.

این یادداشت می‎گوید که گام‌های مهمی تاکنون در تعامل مشترک کارشناسان دفاعی ایران و اوکراین برداشته شده و این امر تا از بین رفتن هرگونه سوء تفاهم در این رابطه ادامه خواهد داشت.

نمایندگی ایران همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و روسیه براساس توافقات فی مابین از سال‌ها قبل دارای همکاری‌های دفاعی، علمی و تحقیقاتی مشترک هستند که به قبل از آغاز جنگ اوکراین باز می‌گردد.

این نمایندگی افزود: ضمن این‌که پنج سال دوره محدودیت‌های تسلیحاتی ایران در قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل در اکتبر 2020 پایان یافته است و ایران می‌تواند متناسب با نیاز و اولویت‌های خود با دیگر کشورها همکاری دفاعی داشته باشد.

نمایندگی ایران در پایان نوشت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران در اوکراین با اتخاذ مواضع شفاف، پیوسته و تزلزل ناپذیر، تاکید کرده است که همه اعضای سازمان ملل باید به طور کامل به اصول و اهداف مندرج در منشور ملل متحد و قوانین بین المللی از جمله حاکمیت، استقلال، اتحاد و تمامیت ارضی کشورها احترام بگذارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *