رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نیرو‌های امنیتی افغانستان ۱۳ "قاچاقچی دلار" به ایران را بازداشت کردند

18:48 - 24 شهريور 1397
کد خبر: ۴۵۲۳۰۰
سخنگوی والی هرات گفت: در عملیات‌های اطلاعاتی نیرو‌های امنیتی در هرات ۱۳ تن از قاچاقچیان دلار که هر روز مقداری دلار را از بازار‌ها جمع‌آوری کرده و به کشور ایران انتقال می‌دادند را بازداشت کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل ، جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات با اشاره به ایجاد تیم‌های ویژه امنیتی برای بازداشت اشخاصی که دلار را به کشورهای دیگر انتقال می‌دهند، گفت: در عملیات‌های اطلاعاتی نیروهای امنیتی در هرات 13 تن از قاچاقچیان دلار که هر روز مقداری دلار را از بازارها جمع‌آوری کرده و به کشور ایران انتقال می‌دادند را بازداشت کرده‌اند.

فرهاد افزود: این افراد پس ازبازداشت به مراجع عدلی و قضایی سپرده شده و قضایای آنها تحت پیگیری است و به زودی پس از اجرای حکم آنها به زندان مرکزی هرات انتقال داده می‌شوند.

از طرفی دیگر «بهاءالدین رحیمی» رئیس اتحادیه صرافان هرات گفت: روزانه در بازار هرات تا 4 میلیون دلار نیز جمع‌آوری شده و به کشور ایران انتقال داده می‌شود؛ در حال حاضر یک گروه ویژه نیز برای جمع‌آوری دلار از بازار هرات در حال فعالیت است و از این روی به بازار هرات صدمات گسترده‌ای وارد شده است.

«سید اشرف سادات» فعال مدنی در هرات نیز تاکید کرد که با افرادی که دست به قاچاق دلار در هرات می‌زنند باید برخورد شدید قانونی صورت گیرد.

وی بیان داشت که قاچاق دلار از بازارهای هرات عامل اصلی بی‌ثباتی بازار هرات است.

به دنبال قاچاق گسترده دلار از هرات به کشورهای دیگر از جمله ایران، ارزش پول افغانی در مقابل دلار کاهش یافته است؛ در حال حاضر یک دلار در برابر پول افغانی بیش از 76 افغانی در بازار هرات مبادله می‌شود و به دنبال قاچاق دلار از هرات، بانک مرکزی افغانستان توزیع دلار را در هرات منع کرده است.

/انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *