رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خلأ قانونی؛ دلیل رشد جنایات جنسی در اسپانیا

9:07 - 10 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۲۰۹۴۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تصویب قوانین جدید در مورد جرایم جنسی سبب شده تا مجازات مجرمان کاهش یابد.

خبرگزاری میزان – خلأ قانونی سبب شده تا جنایت‌های جنسی در اسپانیا در مسیر فزاینده ای قرار بگیرند؛ این در حالیست که اسپانیا مدعی بود قوانین جدید در این زمینه به دلیل سختگیرانه تر بودن، سبب کاهش شمار مجرمان جنسی در این کشور می‌شود.

به گزارش «یورونیوز»، کارشناسان بر این باورند که خلأهای موجود در قانون جدید سبب شده تا مجرمان جنسی به جای قربانیان، برنده پرونده‌های قضایی باشند.

تا پیش از تغییرات در قانون جرایم جنسی، ماده 182 قانون کیفری اسپانیا فردی را که از موقعیت قدرت برای سوءاستفاده از قربانی بین 16 تا 18 سال استفاده می‌کرد، محکوم می‌کرد، اما اکنون اعمال نفوذ برای ارتکاب سوء استفاده جنسی دیگر جرم محسوب نمی‌شود.

وجود اصل عطف به ماسبق در قانون کیفری اسپانیا سبب شده تصویب قانون جدید، تعداد فزاینده ای از احکام دادگاه برای کاهش مجازات مجرمان جنسی محکوم شده طبق قوانین قبلی، صادر شده است.

 در حال حاضر، 14 مجازات برای سوء استفاده جنسی در اسپانیا کاهش یافته است.

کارشناسان می‌گویند که این بحث از این واقعیت ناشی می‌شود که قانون جدید تمایز بین سوء استفاده جنسی و تجاوز جنسی را حذف می‌کند.

وزارت برابری اسپانیا قضات را مقصر دانسته است؛ اما آن‌ها می‌گویند که قانون تمام مراحل پارلمان را طی کرده است و هیچ اصلاحی صورت نگرفته است؛ قانونگذار تصمیم گرفته است و ما باید آن را اعمال کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *