رضایی: چیریچ آماده ادامه همکاری با تیم ملی واترپلو است/ امیدوارم در ورلدگیم بازی کنیم

7:45 - 29 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۹۷۵۰
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
مربی تیم ملی واترپلو ایران گفت: جز یک مورد هیچ گاه از حریفات ضدحمله تاکتیکی نخوردیم.

وحید رضایی در گفت‌وگو با میزان، درباره ناکامی تیم ملی واترپلو ایران از کسب مدال در مسابقات قهرمانی آسیا و بازماندن از صعود به جام جهانی، اظهار داشت: در بازی مرحله نیمه نهایی با چین از نظر آمادگی و انگیزه در شرایط بسیار مطلوبی قرار داشتیم و خوشبختانه همانگونه که برنامه‌ریزی کرده بودیم در مرحله گروهی مقابل قزاقستان به پیروزی رسیدیم و با صدرنشینی راهی دور حذفی شدیم. طبق برنامه‌ای که داشتیم در مرحله نیمه‌نهایی به چین خوردیم و هر چند بازی را بسیار خوب شروع کردیم، اما در لحظاتی از روند برنده بودن دور شدیم و بازی از دست‌مان خارج شد و از حریف عقب افتادیم. در ادامه توانستیم اختلاف را به حداقل برسانیم، ولی زمان اجازه نداد و با یک اختلاف به چین باختیم.

وی افزود: اهالی ورزش کاملا واقف هستند که پس از باخت در مرحله نیمه‌نهایی، آماده کردن تیمی با روحیه پایین برای دیدار رده‌بندی کاری بسیار دشوار است. باتوجه به اینکه قاره آسیا تنها ۳ سهمیه برای مسابقات جهانی داشت و فقط یکی از تیم‌های حاضر در دیدار رده‌بندی جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب می‌کردند واقعا شرایط سخت و حساسی داشتیم. از سوی دیگر پیروزی مقابل تیم‌ قدرتمند قزاقستان آن هم در ۲ بازی متوالی کاری بسیار دشوار بود، ولی با همه این شرایط بازی خیلی خوبی در دیدار رده‌بندی انجام دادیم، اما در نهایت با یک‌ اختلاف باختیم‌. قزاق‌ها هم پس از باخت سنگین به ژاپن در نیمه‌نهایی و همچنین به ایران در دور گروهی آمده بودند که از اعتبار خود در آسیا دفاع کنند و بسیار کم اشتباه بازی کردند.

مربی تیم ملی واترپلو تصریح کرد: هرچند در این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا چهارم شدیم، اما این چهارمی تفاوت عمده‌ای با ادوار قبلی دارد چرا که از یک سو این عنوان چهارم‌ برخلاف ادوار قبلی با کمترین اختلاف با رقبا کسب شد و از سوی دیگر توانستیم قزاقستان را که اصلی‌ترین حریف‌مان است شکست دهیم. متاسفانه چینی‌ها توانستند انتقام باخت در بازی‌های آسیایی را از ما بگیرند، اما باید تاکید کنم که چین با کادری ۱۳ نفره و شرایطی مطلوب به قهرمانی آسیا آمده بود، اما امیدواریم در بازی‌های آسیایی هانگژو این ناکامی را جبران کنیم.

رضایی با تاکید بر حضور در مسابقات متعدد بین‌المللی اظهار کرد: تنها خلا کار ما بازی‌های کمی بود که انجام دادیم، چرا که اگر بازی‌های تدارکاتی زیادی داشتیم و در تورنمنت‌های مختلف شرکت می‌کردیم، همان تک‌ اشتباهاتمان هم رخ نمی‌داد و روی سکوی آسیا می‌ایستادیم. به هیچ عنوان از نظر قوای بدنی، آمادگی و شنا کردن چیزی کمتر از تیم‌های ژاپن، چین و قزاقستان نداریم و جز یک مورد هیچ گاه از حریفان ضدحمله تاکتیکی نخوردیم.

وی در مورد برنامه‌های آتی تیم ملی واترپلو،خاطرنشان کرد: رویداد بعدی که برای جبران قهرمانی آسیا باید در آن‌ شرکت کنیم، بازی‌های آسیایی هانگژو است که از اواخر تابستان سال آینده به میزبانی هانگژو برگزار خواهد شد و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا با شکست چین و قزاقستان دوباره به مدال بازی‌های آسیایی برسیم. البته امیدوارم مقدمات حضور تیم‌ ملی واترپلو در مسابقات ورلدگیم که تقریبا شبیه لیگ ملت‌های والیبال است، فراهم شود تا با آمادگی کامل در هانگژو حاضر شویم.

رضایی در پایان درخصوص احتمال ادامه همکاری واترپلوی ایران با چیریچ، گفت: قرارداد چیریچ در پایان مسابقات قهرمانی آسیا به صورت رسمی به اتمام رسید و این در حالی بود که چیریچ به خاطر مسابقات قهرمانی آسیا ۲ ماه اضافه‌تر روی نیمکت تیم ملی ماند. چیریچ با پایان مسابقات قهرمانی آسیا راهی یونان شد تا کارش را به عنوان سرمربی تیم المپیاکوس از سر بگیرد، اما در آخرین صحبت‌هایی که با چیریچ داشتیم وی آماده ادامه همکاری با تیم ملی واترپلوی ایران است. چیریچ عِرق خاصی به واترپلوی ایران دارد و بارها گفته که دوست ندارد مربی دیگری با تیم ملی ایران کار کند. همچنین قرار است جلسه کمیته فنی فدراسیون برای بررسی عملکرد تیم ملی واترپلو در قهرمانی آسیا برگزار شود و فکر می‌کنم در آن جلسه در مورد آینده همکاری با چیریچ نیز تصمیم گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *