شرایط بحرانی محل نگهداری زندانیان بومی در کانادا

11:06 - 28 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۹۵۸۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کانادا به بهانه‌های امنیتی زندانیان بومی را در شرایط دشوارتری نگهداری می‌کند.

خبرگزاری میزان – بومیان کانادا همزمان که سهم نامتناسبی از جمعیت زندانیان این کشور دارند، با شرایط دشوارتری در زندان‌ها مواجه هستند.

به گزارش «گلوبال نیوز»، انتشار خبر اعتصاب غذای یک زندانی بومی در زندان‌های کانادا بار دیگر توجهات را به موضوع وضعیت بد بومیان در زندان‌های کانادا جلب کرد.

 در حالی که تاکنون گزارش‌ها و مستندات فراوانی درباره سهم نامتناسب بومیان از جمعیت زندان‌ها در کانادا منتشر شده، موضوع اوضاع وخیم و شرایط بد این افراد در زندان‌ها چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

زندانیان بومی در کانادا تنها 3 ساعت در روز حق دارند از سلول‌های انفرادی خود خارج شوند؛ سلول‌های انفرادی محل نگهداری آنان بسیار سرد است و آن‌ها در این سلول‌ها فقط به آب سرد دسترسی دارند.

سیستم زندان‌های کانادا ادعا می‌کند بنا به دلایل امنیت قادر به ارائه توضیحات بیشتر درباره شرایط این زندانیان نیست.

اخیرا بازرس زندان‌های کانادا اعلام کرد که در حالی که جمعیت زندانیان در کانادا کاهش می‌یابد، همزمان زندانی شدن بومیان با نرخی بی سابقه در حال افزایش است.

براساس گزارش مذکور، فقط در یک دهه گذشته، کل جمعیت مجرمان بومی اعم از زندانی و انتظار محاکمه 40.8 درصد افزایش یافته است؛ نیمی از جوانان پشت میله‌های زندان در کانادا بومی هستند.

بومیان تنها پنج درصد از کل جمعیت بزرگسال کانادا را تشکیل می‌دهند، اما 32 درصد از جمعیت زندانیان را تشکیل می‌دهند و در میان زنان، این نرخ بیش از 50 درصد است.

این گزارش همچنین نشان داد که زندانیان بومی بیشتر احتمال دارد به خود صدمه بزنند و 55 درصد از مجموع خودآزاری‌ها، 40 درصد از اقدام به خودکشی و 83 درصد از مرگ‌های ناشی خودکشی سهم زندانیان بومی است.

تنها در سال جاری شش مرد بومی در زندان خودکشی کرده‌اند؛ ضمن این که بسیاری از زندانیان بومی از مسائل مربوط به سلامت روان یا اعتیاد ناشی از آسیب‌های ناشی از چندین دهه آزار و اذیت در سیستم مدارس شبانه روزی کانادا رنج می‌برند.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر بومیان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *