شمارش معکوس برای آغاز پرهزینه‌ترین جام جهانی تاریخ/ قطر - اکوادور؛ بدون ستاره، بدون جذابیت

2:00 - 28 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۹۲۵۱
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
افتتاحیه بیست و دومین دوره جام جهانی یکشنبه به میزبانی قطر برگزار خواهد شد و ملی پوشان قطر و اکوادور مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد.

خبرگزاری میزان – پس از ۴‌ سال سرانجام نوبت به قطر رسید. افتتاحیه جام جهانی در دوحه در حالی برگزار می‌شود که میلیون‌ها هوادار فوتبالی و غیرفوتبالی آن را در سراسر دنیا پای گیرنده‌هایشان به تماشا خواهند نشست.

قطر برای افتتاحیه جام جهانی 2022 برنامه ویژه‌ای خواهد داشت و تمام مردم جهان چشم انتظار آن هستند تا ببینند پرهزینه ترین جام جهانی تاریخ چگونه پیش خواهد رفت.

*قطر – اکوادور؛ افتتاحیه بزرگ‌ترین رویداد ورزشی دنیا بدون ستاره‌ها

29 آبان 1401 مطابق با 20 نوامبر 2022 افتتاحیه جام جهانی در ورزشگاه البیت در 40 کیلومتری شمال دوحه قطر با تقابل میزبان رقابت‌ها یعنی قطر و اکوادور برگزار خواهد شد، دیداری که قطعاً برای افتتاحیه جام جهانی جذابیتی نخواهد داشت، اما گفته شده مقامات قطری برای پیش از این بازی برنامه‌های ویژه‌ای خواهند داشت.

دیدار عنابی ها مقابل اکوادور ساعت 19:30 به وقت ایران برگزار خواهد شد، طبق گفته رسانه‌های قطری یک ساعت پیش از این بازی برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است که فدراسیون قطر درصدد برگزاری هرچه زیباتر آن هستند.

در ادامه به آمار پیش از بازی این دو تیم مروری خواهیم داشت.

تیم ملی قطر تحت هدایت فلیکس سانچز که نخستین حضورش در جام‌جهانی را تجربه می‌کند، در شرایط نسبتاً خوبی قرار دارد. از آنجایی که رقابت‌ها در قطر برگزار می‌شود، عنابی ها انگیزه بالایی دارند تا در دیدار نخست و افتتاحیه بزرگترین رویداد ورزشی جهان عملکردی خوب را به نمایش بگذارند. بازیکنان خوبی چون اکرم عفیف، حسن الهیدوس و المعز علی بازیکنان تأثیرگذار تیم ملی قطر هستند که می‌توانند در خط تهاجمی این تیم بدرخشند.

تیم ملی قطر پیش از این دیدار 5 مسابقه دوستانه برگزار کرده که در ۴‌ دیدار مقابل گواتمالا، هندوراس، پاناما و آلبانی به پیروزی رسیده بود. نکته جالب این چهار پیروزی این است که قطر در ۳ دیدار از آن موفق به ثبت کلین شیت شده است و از این رو عملکرد سعد الشیب در چارچوب دروازه تأثیرگذار بوده است. قطر در پنجمین دیدار خود مقابل شیلی به تساوی ۲ بر ۲ رضایت داد.

تیم ملی اکوادور نیز به مربیگری گوستاوو آلفارو به دنبال خلق شگفتی است و تلاش می‌کند تا اولین دیدارشان را مقابل قطر با پیروزی پشت سر بگذارند. تیم ملی اکوادور اکنون در رتبه 44 دنیا قرار دارد و پیش از این در 3 دوره جام جهانی حضور داشته است. این تیم در جام جهانی 2006 موفق شده بود به دور یک هشتم نهایی رقابت‌ها برسد که بهترین دستاورد آن‌ها در این تورنمنت است.

اکوادور نیز مانند قطر پیش از افتتاحیه 5 بازی دوستانه برگزار کرد که در 4 دیدار متوقف شد و در یکی از آن ها که میزبان تیم کیپ‌ورد بود به پیروزی یک بر صفر رسید. نکته جالب ۴ تساوی اکوادور در دیدارهای دوستانه مقابل عراق، ژاپن، عربستان و مکزیک این است که آنها در هر ۴ بازی به تساوی بدون گل رسیده‌اند.

دو تیم قطر و اکوادور در مهر ماه سال 97 در یک بازی دوستانه به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با برتری 4 بر 3 قطری ها به پایان رسید. ستاره آن بازی اکرم عفیف و معزعلی گلزنان قطر بودند که اکنون در این دیدار هم حضور دارند. انر والنسیا ستاره اکوادور در آن بازی بود که دو گل به ثمر رساند و هم‌اکنون سه‌رنگ ها را در بازی همراهی می کند.

پیش‌بینی رسانه‌ها نسبت به دیدار افتتاحیه جام بیست و دوم تساوی دو تیم است، اما هر دو تیم نشان داده‌اند که عملکرد متفاوت و جدی تری نسبت به رقابت‌های دوستانه خواهند داشت.

با اعلام کمیته داوران فدراسیون جهانی فوتبال، دانیله اورساتو ایتالیایی، بازی افتتاحیه جام جهانی را سوت می‌زند. حال باید ببینیم از این دیدار بی ستاره و نه چندان جذاب چه نتیجه‌ای بدست خواهد آمد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *