رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

چین: ایران در حال همکاری با آژانس انرژی اتمی است

10:04 - 27 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۸۵۶۰
چین ضمن بیان این مطلب که اعمال فشار بر ایران نتیجه معکوس دارد، تاکید کرد که تهران در حال تقویت همکاری با آژانس است.

خبرگزاری میزان - «وانگ چانگ»، معاون نمایندگی دائم چین در سازمان ملل در وین، پس از تصویب قطعنامه‌ای در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران، گفت: اعمال فشار بر ایران کمکی به حل موضوع هسته‌ای این کشور نمی‌کند و تنها نتیجه معکوس خواهد داشت.

به گزارش «شینهوا»، «چانگ» ضمن بیان این مطلب که چین به قطعنامه ارائه شده از سوی آمریکا و تروئیکای اروپایی رای منفی داده است، تاکید کرد: چین با اعمال فشار این کشورها بر ایران از طریق قطعنامه مخالف است.

وی افزود: مسائل پادمانی باقیمانده ایران اساسا مسائل دوجانبه میان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تهران است و باید از طریق گفتگو و رایزنی بین دو طرف حل و فصل شود.

این مقال ارشد چین یادآور شد: چین به شدت با فشار کشورهای ذیربط برای ایجاد تقابل و سیاسی کردن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به ویژه زمانی که ایران در حال تقویت همکاری با آژانس است، مخالف است.

«چانگ» گفت: چین از طرف‌های مربوطه می‌خواهد اقدامات مشخصی برای حمایت از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تقویت همکاری‌ها با ایران و از بین بردن اختلافات از طریق گفتگو انجام دهند.

نماینده چین همچنین تاکید کرد که مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای ایران در مرحله حساسی قرار دارد؛ چین از همه طرف‌های مذاکرات هسته‌ای ایران می‌خواهد از اقداماتی که ممکن است مذاکرات را تضعیف کند اجتناب کنند و شرایط لازم و فضای مساعد برای توافق ایجاد کنند.

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته قطعنامه‌ای را که خواستار همکاری ایران با نهاد دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل است به تصویب رساند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *