رئیس کل دادگستری یزد: تمامی دستگاه‌ها در اجرای جامع طرح کاداستر همکاری کامل داشته باشند

14:35 - 25 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۷۰۴۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به حمایت خوب دولت از اجرای طرح کاداستر بر لزوم همکاری تمامی دستگاه ها جهت اجرای کامل این طرح در استان تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - غلامعلی دهشیری در پنجمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان یزد، اظهارکرد: بازرسی کل استان به جد بر روند همکاری، اجرا و پیشرفت طرح کاداستر در دستگاه ها نظارت داشته باشد.

وی در خصوص مشکلات زمین های انجمنی روستای مروست، گفت: فرمانداری شهرستان مروست با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آمار دقیق تصرفات، متصرفان و میزان تصرفات را با اخذ اوراق و مدارک واگذاری انجمنی استخراج کرده و با لحاظ مصوبه شورای دستگاه‌های نظارتی در خصوص این اراضی به متصرفان واگذار کنند.

رئیس کل دادگستری استان یزد، افزود: در خصوص اراضی واقع در تل خرگوشی و قطعات واگذاری به افراد ثالث توسط شورای روستای طزرجان و موضوع تفاهم نامه بین اداره کل منابع طبیعی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد کمیته تخصصی تشکیل و موضوعات را بررسی و با رعایت قوانین و مقررات جاری نظریه خود را در قالب پیشنهاد به شورای حفظ حقوق بیت المال ارائه کنند.

دهشیری بر لزوم تسریع در مستند سازی املاک وقفی تاکید کرد و افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد اعتبار خاصی را در سال‌جاری به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اختصاص دهد.

وی با اشاره به تعداد زیاد پرونده های اداره کل راه و شهرسازی، اظهارکرد: این اداره کل نسبت به مستند سازی تمامی املاک فاقد سند مالکیت خود و همچنین نسبت به تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای به کاداستر و تعویض اسناد به اسناد قرمز کاداستری با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک اقدام کند.

رئیس کل دادگستری استان یزد همچنین با اشاره به حمایت خوب دولت از اجرای طرح کاداستر بر لزوم همکاری تمامی دستگاه ها جهت اجرای کامل این طرح در استان تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

بیش از ۸۵ درصد از کلاهبرداری‎‌‌های اینترنتی در مهریز استان یزد کشف شد

انتهای پیام


برچسب ها: دادگستری کاداستر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *