رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیش از 85 درصد از کلاهبرداری‎‌‌های اینترنتی در مهریز استان یزد کشف شد

10:54 - 25 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۶۶۱۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مهریز، گفت: در سال گذشته در حوزه کلاهبرداری اینترنتی در شهرستان مهریز استان یزد 81 فقره پرونده تشکیل شد که 69 مورد آن کشف شده است.

خبرگزاری میزان - محمد سجاد اعتباری از اراضی مستثنیات به عنوان یکی از چالش های مناطق ییلاقی یاد کرد و اظهارکرد: باید برای حفظ این مناطق از دست سودجویان اقدامات لازم صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مهریز، افزود: باید طرح جامعی برای مناطق ییلاقی در حوزه اراضی مستثنیات طراحی و به صورت پایلوت در یک یا چند روستا اجرا تا پس از شناساسی نقاط ضعف و قوت آن در تمامی مناطق اجرایی شود.

وی با اشاره به واگذاری زمین در روستاها با طرح های مختلف اظهارکرد: در حوزه اجرای طرح‌های کشاورزی دستگاه‌های متولی به صورت جدی اجرای طرح ها را تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

اعتباری تصریح کرد: در حوزه سرقت به عنوان یکی از جرایم اولویت دار شهرستان استفاده از ظرفیت پابند الکترونیک، کنترل و مراقبت زندانیان پس از خروج از زندان قطعا می تواند در کاهش آمار سرقت شهرستان موثر باشد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مهریز، اضافه کرد: با هدف حمایت از زنان و کودکان آسیب دیده در فضای مجازی نمایندگی مرکز حامی در شهرستان راه اندازی شد که در کاهش آسیب‌های اجتماعی شهرستان موثر بوده است.

اعتباری بر لزوم اطلاع رسانی سریع مالباختگان حوزه کلاهبرداری اینترنتی به محاکم قضایی تاکید کرد و گفت: در حوزه کلاهبرداری اینترنتی در سال 1400 در شهرستان 81 فقره پرونده تشکیل که 69 مورد آن کشف شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مهریز همچنین تصریح کرد: در سال‌جاری، 65 فقره پرونده در حوزه کلاهبرداری تاکنون ثبت شده که از طریق سامانه سرآمد 60 مورد آن به نتیجه رسیده است.

بیشتر بخوانید:

دستگاه قضا حامی تولید/ احیا و رفع مشکل ۹۰ واحد تولیدی با کمک دادگستری استان یزد ممکن شد


برچسب ها: دادستانی اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *