رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قربانی: چه سابریست و چه مسئول نباید پشت مدال جام جهانی قایم شوند/ ناملایمات در داوری‌ها کاملا مشهود بود

9:45 - 26 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۶۶۹۰
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر ایران گفت: زمان زیادی نداریم زیرا مدال المپیک به بودجه و امکانات بیشتری نیاز دارد.

امین قربانی در گفت‌وگو با میزان، درباره نایب قهرمانی تیم سابر ایران در جام جهانی شمشیربازی الجزایر اظهار داشت: غیر از مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان در طول سال دو مسابقه مختلف تحت عنوان جام جهانی و گرندپری به صورت مستمر برگزار می‌شود. در جام‌ جهانی مسابقات به صورت انفرادی و تیمی برگزار می‌شود، اما در گرندپری‌ فقط رقابت‌های انفرادی برگزار می‌شود و برای نمونه باید چند هفته دیگر در مسابقات گرندپری فرانسه شرکت کنیم. قطعا به خاطر همین مدل برگزاری، کشورهای مختلف می‌توانند در جام جهانی با نفرات بیشتری شرکت کنند و محدودیتی خاصی در اعزام سابریست‌ها در بخش انفرادی ندارند.

وی افزود: از همین رو سطح کیفی و کمی جام جهانی بالاتر از گرندپری‌ است و چون جام‌های جهانی امتیاز دارند و از طرفی اکنون در سال منتهی به آغاز رقابت‌های کسب سهمیه المپیک پاریس قرار داریم، سطح جام‌ جهانی الجزایر واقعا بالا بود. خدا رو شاکریم که در شروع فصل عملکرد خوبی در بخش تیمی داشتیم، اما من هم‌ قبول دارم در بخش انفرادی عملکرد مطلوبی نداشتیم. البته باید یادآوری کنم در بخش انفرادی علی پاکدامن نمایش فوق العاده‌ای داشت و تنها با یک امتیاز مقابل سابریست مطرح فرانسوی که قبلا با اختلاف فاحش باخته بود، شکست خورد و واقعا شانس هم با ما یار نبود.

سرمربی اسلحه سابر ایران با انتقاد از وضعیت داوری‌ها در مسابقات بین‌المللی خاطرنشان کرد: اصلا قصد توجیه ندارم، اما اگر تمامی مسابقه‌های سابریست‌های ایرانی را ببینید قطعا متوجه ناملایماتی‌ها در داوری‌ها خواهید بود. بقیه سابریست‌های ایرانی هم در دور مقدماتی خوب کار کردند. باید روی نقاط ضعف و قوت دیگر سابریست‌ها مانند فتوحی، رهبری، باهر و زاهدی بیشتر کار کنیم تا با افزایش امتیاز در رنکینگ جهانی هم ارتقا داشته باشند. در جام‌ جهانی الجزایر تیم قدرتمندی مانند مجارستان که تیم سوم المپیک و قهرمان جهان است را شکست دادیم و سپس انتقام شکست مقابل آلمان در جام‌جهانی گرجستان را گرفتیم و در نهایت یک رده هم در رنکینگ جهانی صعود کردیم. نظم‌ تیمی خیلی خوبی داشتیم و وارد مسائل داوری و حواشی نشدیم.

وی درخصوص زمان آغاز مسابقات کسب سهمیه المپیک پاریس، اظهار کرد: مسابقات کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۴ از اردیبهشت ماه سال آینده و اگر اشتباه نکنم از مسابقات سئول و سپس اسپانیا آغاز خواهد شد.

قربانی با تاکید بر لزوم توجه به شمشیربازان اسلحه سابر، گفت: تیم سابر ایران شاکله خیلی خوبی دارد و هر کدام از این نفرات امکان افتخارآفرینی را دارند، اما باید توجهات به شمشیربازی و البته سابر بیشتر شود. باید نگاهی که در گذشته بوده تداوم پیدا کند چرا که زمان زیادی نداریم زیرا مدال المپیک به بودجه و امکانات بیشتری نیاز دارد. مطمئن باشید برنامه‌ ریزی‌های تمرینی به بهترین‌ نحو در حال اجراست و برنامه تیم سابر تا اردبیهشت ۱۴۰۲ را با صورت مکتوب به فدراسیون شمشیربازی تحویل داده‌ام. قطعا کادرفنی هم باید با اضافه شدن مربی بدنساز و ماساژور تکمیل شود. همه این موارد لازمه کسب سهمیه و سپس کسب مدال در المپیک است. به هر حال نیمی از تیم‌ سابر ایران جوان شده است.

سرمربی اسلحه سابر ایران در پایان اظهار داشت: همیشه از نقدهای منصفانه استقبال می‌کنم، اما متاسفانه برخی انتقادات غیرمنصفانه بود. در بازی‌های کشورهای اسلامی ۳ مدال گرفتیم و در جام جهانی الجزایر نشان دادیم که پتانسیل بالایی داریم، اما نباید چه ورزشکار و چه مسئولین پشت این مدال قایم شویم و توقعات را بیش از حد بالا ببریم. باید ببینیم چه چیزی کاشته‌ایم و اکنون چه چیزی می‌خواهیم برداشت کنیم. باید پله‌پله جلو برویم و مهمترین هدف کوتاه مدت‌مان قهرمانی آسیا و جهان است و شپس بازی‌های آسیا است. هدف بلند مدت‌مان کسب سهمیه المپیک پاریس و سپس عملکرد درخشان در المپیک است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *