«سامانه خرید از کتابفروشی» رونمایی می‌شود

9:54 - 24 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۴۹۲۰
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
آیین رونمایی از «سامانه خرید از کتابفروشی»، پنج‌شنبه (بیست وششم آبان‌ماه ۱۴۰۱) در مجتمع فرهنگی بنفشه برگزار می‌شود.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام ستاد خبری سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، «سامانه خرید از کتابفروشی» پنج‌شنبه (بیست وششم آبان ماه ۱۴۰۱) همزمان با روز «ناشران، کتابفروشان و ارکان صنعت نشر» با حضور مسئولان فرهنگی کشور و کتابفروشان رونمایی و آغاز به‌کار می‌کند.

کتابفروشان و علاقه‌مندان برای حضور در این آیین می‌توانند پنج‌شنبه (بیست وششم آبان ماه ۱۴۰۱) ساعت ۱۱ به مجتمع فرهنگی بنفشه به نشانی تهران، غرب به شرق کنار گذر پل کریم‌خان زند، بعد از خیابان ماهشهر، پلاک ۱۱۶ مراجعه کنند.

«سامانه خرید از کتابفروشی» با هدف گسترش واقعی ویترین کتابفروشی‌ها و تقویت نقش کتابفروشی‌ها به‌عنوان آخرین حلقه از زنجیره تولید و توزیع کتاب راه‌اندازی شده است.

در این سامانه به هر کُد ملی که سیم‌کارت تلفن همراه به نام آن ثبت شده باشد، مبلغ یک ‌میلیون ریال یارانه کتاب تعلق می‌گیرد. این مبلغ به معنی ۲۵ درصد تخفیف خرید تا سقف ۴۰۰ هزار تومان است. به‌عبارت دیگر هر خریدار برای ۴۰۰ هزار تومان خرید کتاب، تنها مبلغ ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کند. خرید بیشتر از ۴۰۰ هزار تومان در سامانه نیز بدون یارانه فراهم است.

خریداران برای هر بسته پستی از هر نقطه کشور صرفا هشت هزار تومان هزینه پرداخت می‌کنند و مابقی تعرفه پستی که بیش از ۵۰ درصد می‌شود نیز به‌عنوان یارانه ویژه درنظر گرفته شده که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران پرداخت می‌شود.

سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از ۲۱ آبان‌ماه آغاز شده و تا ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *