دختران جوان در دام شیاد پزشک نما

10:12 - 23 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۳۵۰۱

خبرگزاری میزان - روز گذشته سرهنگ علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران از دستگیری کلاهبرداری خبر داد که از مردم به ویژه بانوان اقدام به اخاذی کرده بود.

به گفته رئیس پلیس آگاهی تهران، خانمی در فضای مجازی با فردی که خود را پزشک معرفی کرده آشنا شده بود که در ادامه پس از ارتباطات ایجاد شده این فرد طلاجات خانم را به قصد سرمایه گذاری سرقت می‌کند.

سرهنگ ولی پور گودرزی تصریح کرد: ۲۰ شاکی این پرونده شناسایی و از آنجایی که متهم بیش از ۱۰۰ شاکی دارد، بقیه شکات نیز در حال شناسایی هستند.

متهم بیش از ۵ میلیارد تومان از مردم اخاذی کرده است و از گذشته نیز سابقه کلاهبرداری و دستگیری دارد.

طبق اظهارات شکاتی که در پلیس آگاهی تهران حضور داشتند، متهم پس از شناسایی سوژه‌هایش در ابتدا خود را پزشک معرفی می‌کرد و در ادامه با دادن وعده سرمایه گذاری در بحث خرید و فروش تجهیزات پزشکی، سرمایه قربانیان خود که اغلب خانم‌های جوان بودند را سرقت و متواری می‌شد.

بنابه گفته شکات متهم پرونده یک کلینیک پزشکی را در شمال تهران و در محله اندرزگو شناسایی کرده بود و قربانیان خود را به مقابل درب این مطب کشانده و با نشان دادن محل به آن‌ها اعلام کرده بود که این مطب متعلق به وی است و از این طریق توانسته بود هویت جعلی خود را به سوژه‌هایش القا کند.

یکی از شکات پرونده که مالک اصلی کلینیک مذکور است، گفت: بنده حدود یک سال است که شغل خود را تغییر دادم و کلینیک را تعطیل کردم.

بیشتربخوانید

کودک ربایان جنوب تهران دستگیر شدند/ فوت دختر سه ساله به دلیل خوراندن داروی خواب آور توسط کودک ربایان

او گفت: سال گذشته متهم به عنوان پزشک وارد کلینیک شد و فرم نامه پذیرش در مطب را پر کرد.

شاکی ادامه داد: پس از بررسی‌های لازم متوجه شدم که این فرد پزشک نیست و در ادامه نیز مشخص شد که وی از کلینیک بنده سواستفاده و از این محل بستری برای کلاهبرداری به نفع خود سود می‌برده است.

وی افزود: هیچ یک از شهروندان ویزیت خود با این فرد را در داخل مطب بنده انجام نداده است و متهم افراد را به مقابل کلینیک آورده و در محل ورودی مطب و در زمانی که تعطیل بوده است کار خود را انجام می‌داد.

یکی دیگر از شاکیان که خانمی جوان است، گفت: از طریق صفحه اینستاگرام با متهم آشنا شدم و حدود هفت ماه با وی ارتباط داشتم.

وی افزود: متهم به من وعده‎‌هایی همچون تاسیس کلینیک در کشور را داد و اعلام کرد که در اصل در ایران زندگی نمی‌کند.

شاکی ادامه داد: بعد از مدتی متهم به من پیشنهاد کاری فروش تجهیزات پزشکی به عنوان سرمایه گذار را داد و گفت: بیا تا با هم شراکت کنیم که در این بین ۹۰۰ میلیون تومان پولم را وسط گذاشتم.

وی افزود: بعد از مدتی متهم یک کلینیک را در اندرزگو به من معرفی کرد، به آنجا رفتیم که در مقابل درب خانمی آمد و متهم را با نام دکتر افشار صدا زد و مطمئن شدم که وی واقعا پزشک است.

متهم در اظهارات خود با عنوان اینکه در گذشته سابقه دستگیری به اتهام سرقت را در پرونده خود دارد، عنوان کرد: تمام اتهامات را قبول دارم.

وی گفت: مجرد است و این ترفندها را از فضای مجازی یاد گرفته است و در ادامه به بهانه سرمایه گذاری اقدام به اخاذی از مردم کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *