کودک ربایان جنوب تهران دستگیر شدند/ فوت دختر سه ساله به دلیل خوراندن داروی خواب آور توسط کودک ربایان

13:32 - 22 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۲۵۵۰
رئیس پلیس آگاهی تهران از دستگیری متهمان دو پرونده کودک ربایی و‌ کلاهبرداری خبر داد.

خبرگزاری میزان _ سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی در جمع خبرنگاران بیان کرد: 2 مورد داشتیم که در هفته گذشته همکارانم با اقداماتی که انجام دادند توانستند متهمان هر دو پرونده را دستگیر کنند.

وی با تشریح پرونده اول که مربوط به یک فقره کودک ربایی است، گفت: ۱۴ آبان سال جاری خانواده‌ای از تبعه خارجی با مراجعه به پلیس آگاهی شکایتی مبنی بر کودک ربایی را مطرح و عنوان کردند که یک دختر ۳ ساله و پسر ۵ ساله‌شان ربوده شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: پس از بررسی‌های فنی مشخص شد که آدم ربایان دو زن و یک مرد در محله خاوران هستند که این افراد تحت عنوان خیر از غفلت والدین کودکان سواستفاده و‌ اقدام به کودک ربایی کردند.

وی با بیان اینکه شاکیه با تاخیر این واقعه را به پلیس اطلاع دادند، گفت: همکارانم در معاونت مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران در کوتاه ترین زمان ممکن متهمان را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ ولی پور گودرزی ادامه داد: در زمان کودک ربایی دختر بچه بیقراری می‌کرد لذا متهمان به وی داروی خواب آور دادند که به دلیل دوز بالای قرص‌ها، دختر بچه فوت می‌کند و جسد وی در پارک ولایت تهران کشف و پسر بچه نیز تحویل خانواده‌اش شد.

وی افزود: متهمان از خانواده کودکان تقاضای یک میلیارد تومان وجه نقد کرده بودند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بیان کرد: علاوه بر ۳ متهم دستگیر شده در این پرونده، فردی که کودکان را نگهداری می‌کرد نیز شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ ولی پور گودرزی در خصوص جزئیات پرونده دوم، گفت: شهریور ماه سال جاری گزارشی به پلیس آگاهی اعلام شد که در آن خانمی در فضای مجازی با فردی که خود را پزشک معرفی کرده آشنا شده بود که در ادامه پس از ارتباطات ایجاد شده این فرد طلاجات خانم را به قصد سرمایه گذاری سرقت می‌کند.

وی افزود: با توجه به سوابق مشابه و بررسی‌های انجام شده، متهم دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بیان کرد: در خصوص این پرونده ۲۰ شاکی شناسایی شدند و از آنجایی که متهم بیش از ۱۰۰ شاکی دارد، ما بقیه شکات نیز در حال شناسایی هستند.

وی افزود: متهم بیش از ۵ میلیارد تومان از مردم اخاذی کرده است و از گذشته نیز سابقه کلاهبرداری و دستگیری دارد.

سرهنگ ولی پور گودرزی تاکید کرد: مردم از افرادی که با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند بررسی‌های لازم را انجام دهند و افراد را احراز هویت کنند و سپس در ادامه در فضای حقیقی اقدام به انجام همکاری‌های و اقدامات دیگر کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *