رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وفاق و همدلی با مردم سیستان و بلوچستان؛ هدف سفر نماینده رهبر حکیم انقلاب به زاهدان

9:29 - 23 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۳۳۴۵
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
حضور هیئت اعزامی رهبر حکیم انقلاب در استان سیستان و بلوچستان در روزهایی که دشمن از هر ترفندی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کند اقدامی مهم و نشان از همدلی با مردم غیور زاهدان به شمار می‌رود که بازتاب گسترده‌ای در میان ملت ایران و رسانه‌ها به همراه داشت.

خبرگزاری میزان - مردمی بودن و خود را از مردم دانستن از مبانی اصولی انقلاب شکوهمند اسلامی است و این مهم در رفتار و سلوک امامان جمعه و جماعات نمود بیشتری دارد.

رهبر معظم انقلاب 5 مردادماه 1401 در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور بر سیره امامان جمعه اشاره کردند و گفتند: «امام‌جمعه باید مردمی باشد؛ سلوک مردمی. «سلوک مردمی» چیست؟ این است که شما به عنوان یک فردی از مردم بروید بین مردم، با آنها حرف بزنید، از مردم فاصله نگیرید، فقط با یک جمع مخصوص و ممتازی نشست و برخاست نکنید و گاهی [اگر] لازم شد، خانه‌های مردم بروید، زیر سقفشان و روی فرششان بنشینید، با آنها احوالپرسی کنید. صِرف این رفتن میان مردم، خود این یک کار مهم است. اینکه حالا بعضی‌ها درباره‌ی بازدیدهای مردمی بسیار باارزش مسئولین یک تعبیرات نامناسبی میکنند، این غلط است، این حقیقتاً انحراف است. رفتن بین مردم، حرف زدن با مردم، گوش کردن به مردم [اهمّیّت دارد]. ممکن است آن حرفی را که او میزند شما قبول هم نداشته باشید؛ امّا گوش کنید. عیبی هم ندارد که بعد بگویید خب من این را قبول ندارم؛ ایرادی ندارد، امّا بگذارید بگوید».

همسو با فرمایشات رهبر حکیم انقلاب روز گذشته هیئتی از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به زاهدان که این روزها آبستن حوادث مختلفی است اعزام شد.

هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری با مسئولیت حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری و حجج‌اسلام لطفیان دبیر شورای برنامه ریزی مدارس دینی اهل سنت و مهدوی مهر دبیر شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب در اولین روز حضور در استان سیستان و بلوچستان با خانواده شهدای مدافع امنیت استان دیدار نموده و خواسته‌های آنها را استماع کردند.

هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری طی نشستی با علمای شاخص اهل سنت استان از جمله مولوی عبدالحمید، اسماعیل‌زهی و مولوی عبدالصمد ساداتی مسائل و اتفاقات اخیر استان را بررسی کردند.

رئیس هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری در این دیدار با بیان اینکه در ماجراهای اخیر استان، رهبر انقلاب ناراحت و نگران شدند و دستور بررسی دادند گفت: خواسته مقام معظم رهبری بررسی و عمل بر اساس واقعیت‌هاست.

با مجرمان و عوامل ناامنی مماشات نخواهد شد و کسانی که تحت تاثیر هیجانات قرار گرفته‌اند به زودی آزاد می‌شوند

به گفته حجت الاسلام و المسملین حاج علی اکبری با مجرمان و عوامل ناامنی مماشات نخواهد شد و کسانی که تحت تاثیر هیجانات قرار گرفته‌اند به زودی آزاد می‌شوند.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز در این دیدار اظهار داشت: در ماجرای چابهار تلاش کردیم جلوی التهابات را گرفته و دستگاه قضایی بی‌طرفانه رسیدگی کند. گروهک‌های تروریستی در اتفاقات عیدگاه زاهدان نقشی نداشته‌اند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در این دیدار گفت: طبق هماهنگی قبلی با نماینده ولی فقیه قصد داشتیم که امروز به دیدار هیئت اعزامی بیاییم اما این موضوع به بیرون درز کرد و فشار بر روی ما زیاد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری خاطر نشان کرد: بر اساس نظر صریح مقام معظم رهبری افرادی که بی گناه مورد اصابت قرار گرفته‌اند از نگاه ایشان شهید و کسانی که بی‌گناه مجروح شده‌اند جانباز و در بنیاد شهید دارای پرونده خواهند شد.

وی تاکید کرد: در این میان با افراد یا کسانی که به امنیت خدشه وارد کرده و جرمی مرتکب شده‌اند، مماشات نخواهد شد و باید مجازات و محاکمه شوند زیرا امنیت جامعه، خط قرمز همه نظام‌هاست و تحت هیچ شرایطی مقام معظم رهبری اجازه نمی‌دهند حقی ضایع شود و نظر ایشان رسیدگی بر اساس موازین حق است.

بیشتر بخوانید:

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری: رهبرمعظم انقلاب دستور دادند حوادث اخیر سیستان و بلوچستان به دقت بررسی شود

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با تاکید بر اعتماد به فرایندهای موجود در نظام، ادامه داد: قضایا به شکل روشن در مراکزی که مسئول رسیدگی‌های فنی و قضایی هستند بررسی می‌شود، همان‌گونه که در بخش مقدماتی کار تشخیص‌ داده شده و جابجایی‌هایی صورت گرفت.

وی گفت: در حوادث اخیر استان غیر از افرادی که به‌ عنوان‌ مجرم شناخته می‌شوند به لطف و یاری خداوند عدد قابل توجهی از کسانی که تحت تاثیر هیجانات دست به اقداماتی زده‌اند، در اولین فرصت آزاد خواهند شد. در ماجراهای اخیر استان کسانی عامل تحریک مردم بوده‌اند و حساب آن‌ها جداست و باید خطایی که در تحریک عمومی مرتکب شدند را اصلاح و عذرخواهی کنند و از این کوتاهی‌های صورت گرفته نمی‌توان به راحتی عبور کرد.

وی تاکید کرد: انتظار از بزرگترها همین است که در چنین مواقعی آتش فتنه را خاموش کنند به خصوص در استانی همچون سیستان و بلوچستان که مردمانش با روحیه کرامت، احترام ریش سفیدان خود را دارند و جلوی فتنه‌گری‌های دشمن را می‌گیرند.

خدمات انقلاب به محیط عمومی اهل سنت در تاریخ بی‌نظیر است و چنین چیزی از گسترش مساجد، مدارس و انواع رسیدگی‌های دیگر مشخص است

وی گفت: نظام اسلامی نسبت به اهل سنت نگاه و سیاست تعریف شده‌ای دارد هر چند ممکن است در این زمینه مطالباتی وجود داشته باشد اما خدمات انقلاب به محیط عمومی اهل سنت در تاریخ بی‌نظیر است و چنین چیزی از گسترش مساجد، مدارس و انواع رسیدگی‌های دیگر مشخص است.

رئیس هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری ادامه داد: اگر مطالبه‌ای وجود داشته باشد قابل مباحثه و پیگیری است و نباید خطاهای فردی را به نام یک سازمان بدانیم و کل مجموعه را زیر سوال ببریم.

حضور هیئت اعزامی رهبر حکیم انقلاب در استان سیستان و بلوچستان در روزهایی که دشمن از هر ترفندی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کند اقدامی مهم و نشان از همدلی با ملت ایران به ویژه مردم غیور و همیشه در صحنه این استان به شمار می‌رود که بازتاب گسترده‌ای در میان مردم و رسانه‌ها به همراه داشت.

به فرموده رهبر حکیم انقلاب «نقطه‌ی مرکزی هویّت تمدّن غربی عبارت است از تفکیک میان دین و پیشرفت؛ این نقطه‌ی مرکزی است: اگر میخواهید پیشرفت کنید، دین را باید کنار بگذارید؛ حالا [به طور] شخصی یک اعتقادی داشته باشید اشکال ندارد، امّا دین را در مسائل زندگی نباید دخالت بدهید، اگر میخواهید پیشرفت کنید؛ این نقطه‌ی اساسی و مرکزی هویّت تمدّن غربی است. جمهوری اسلامی درست نشانه گرفته همین مرکز را و شلّیک کرده و به هدف زده. جمهوری اسلامی با شعار دین وارد میدان شده، علاوه بر اینکه توانسته خودش را حفظ کند، توانسته رشد کند، توانسته این منطق را منتشر کند، توانسته ریشه‌دار کند؛ اَ لَم تَرَ کَیفَ ضَرَبَ اللَهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَةٍ طَیِّبَة؛(۲۱) همین آیه‌ای که تلاوت کردند. جمهوری اسلامی با وجود خودش، با حضور خودش ابطال کرده، به چالش کشیده هویّت مرکزی تمدّن غربی را. خب عصبانی‌اند دیگر؛ اینها عصبانی‌اند. حقیقت قدرتهای غربی یک مافیا است که در رأس این مافیا صهیونیست‌ها و تجّار برجسته‌ی یهودی و سیاستمداران تابع اینها هستند، آمریکا هم ویترین‌شان است و همه جا پخشند؛ قدرت غربی این است؛ خب این نمیتواند تحمّل کند این را. هر روز به فکر این است که یک کاری بکند، یک ضربه‌ای بزند به جمهوری اسلامی».

بیشتر بخوانید:

رفتار پدرانه با همه، سلوک مردمی، مقابله با شبهات و تبیین مبانی انقلاب بویژه عدالت

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *