رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای: رویه ما در دستگاه قضایی آن است که به جای آنکه سراغ افراد برویم، بسترها، سرمنشأها و ریشه‌ها را اصلاح کنیم و جلوی گلوگاه‌های فساد را بگیریم

20:27 - 19 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۹۷۴۳
رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای اداری خراسان جنوبی گفت: رویه ما در دستگاه قضایی آن است که به جای آنکه سراغ افراد برویم، بسترها، سرمنشأها و ریشه‌ها را اصلاح کنیم و جلوی گلوگاه‌های فساد را بگیریم.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای اداری استان خراسان جنوبی، با اشاره به مشکلات زیرساختی در این استان گفت: انصاف نیست مردم استان خراسان جنوبی به خاطر نبود زیرساخت‌هایی مانند جاده، بهره‌مندی لازم از محصولات زراعی خود را نداشته باشند.
رئیس دستگاه قضا بیان داشت: یکی دیگر از مسائل قابل توجه که اگر به آن نپردازیم زمینه سوءاستفاده دشمن می‌شود، اشتغال جوانان و رونق تولید است؛ در همینجا خطاب به رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی تاکید می‌کنم که در جهت رفع موانع کسب و کار و حمایت از تولید و سرمایه گذاری و احیاء واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل، اقدامات لازم را انجام دهد.
رئیس عدلیه افزود: دشمن تلاش دارد هر فرد را به یک رسانه تبدیل کند تا تبلیغات مسموم خود را انجام دهد؛ ما نیز باید از فناوری‌های نوین در راستای جهاد تبیین استفاده کنیم و حقایق اسلام و ایران را به زبان هنرمندانه و به‌روز بیان کنیم و قطعا جوانان ما پذیرای این موضوع هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: برخی زمین‌ها در روستاها که به شهر تبدیل شده سند تفکیکی ندارند؛ در این راستا دادگستری‌ها اقداماتی انجام داده‌اند اما کافی نیست لذا مدیران استانی باید با یک تصمیم جمعی در این  زمینه اقدام کنند و در این قبیل موضوعات، قانون را به نفع مردم تفسیر کنند.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: رویه ما در دستگاه قضایی آن است که به جای آنکه سراغ افراد برویم، بسترها، سرمنشأها و ریشه‌ها را اصلاح کنیم و جلوی گلوگاه‌های فساد را بگیریم؛ همین رویه را در قبال اغتشاشات اخیر اتخاذ کرده‌ایم و در پی تعقیب و مجازات بازدارنده و قاطع و قانونی سرمنشاء‌ها و عناصر اصلی اغتشاشات و آشوب‌ها هستیم.

وی در همین راستا افزود: ما در خصوص اغتشاشات ، دو کار انجام دادیم؛ نخست شناسایی عوامل و مسببین اصلی با کمک نیروهای امنیتی است؛ عوامل پشت‌پرده و اصلی اغتشاشات باید با کمک دستگاه‌های امنیتی و انتظامی شناسایی شوند و این کار در دست اجراست.

رئیس عدلیه افزود: دومین قدم، مجازات سخت عناصری است که در جریان قضایای اخیر مرتکب جنایت شدند و نیروهای مدافع امنیت مردم را شهید و مجروح کردند؛ این عناصر قطعا مجازات سخت خواهند شد.

وی بیان داشت: باید صف‌ها جدا شود و همه بدانند که یک منتقد، پرچم کشور را آتش نمی‌زند و مردم را به قتل نمی‌رساند.

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی طی سخنانی، کمبود زیرساخت‌های این استان را ناشی از کم‌توجهی‌های مسئولان در دهه‌های گذشته دانست و گفت: کارهای مقدماتی نهضت ملی مسکن در 29 شهر از 31 شهر استان خراسان جنوبی انجام شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی طی سخنانی بر ضرورت برخورد قاطع با مسئولان و مدیرانی که در دوران مسئولیت ترک فعل داشته‌اند تاکید کرد.

نخعی رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی نیز طی سخنانی با اشاره به سطح بالای تعامل میان مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه در دوره کنونی اظهار کرد: نمایندگان مجلس تمام تلاش خود را انجام می‌دهند که طرح ها و لوایح قضایی به بهترین شکل ممکن به تصویب برسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این مراسم، به برخی مظاهر وحدت و اخوت اهل تشیع و اهل تسنن این استان اشاره داشت و از کمبود بودجه فرهنگی این استان گلایه کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز طی سخنانی به ارائه گزارشی در خصوص تولیدات کشاورزی این استان و همچنین طرح‌های پیش‌رو و در دست اجرای این حوزه پرداخت.

انتهای پیام/


برچسب ها: رئیس قوه قضائیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *