واکنش‎ها به توهین نژادپرستانه به نماینده آفریقایی تبار پارلمان فرانسه

14:02 - 17 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۶۳۸۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
توهین نژادپرسانه اخیر به یک نماینده آفریقایی‌تبار در پارلمان فرانسه نشان از جریان تبعیض و نژادپرستی در ساختار جامعه این کشور است.

خبرگزاری میزان - جلسه پارلمان فرانسه اخیرا پس از ناآرامی ناشی از اظهارت یک نماینده راست افراطی که فریاد «بازگشت به آفریقا» را سر داده بود، به حالت تعلیق درآمد.

در جریان این نشست پارلمان فرانسه در حالی که یکی از نمایندگان آفریقایی‌تبار در حال سخنرانی بود، نماینده دیگری فریاد زد «به آفریقا برگرد».

به گزارش «آناتولی»، هنگامی که «کارلوس مارتنس بیلونگو»، سیاه‌پوست، در حال به چالش کشیدن دولت فرانسه در مورد مهاجران سرگردان در دریا بود، صدای «گرگوار دو فورناس» از حزب راست افراطی در حال فریاد زدن کلمات «بازگشت به آفریقا» بر سر قانونگذار همکارش شنیده شد.

«بیلونگو» گفت که از این اظهارات «عمیقا» آسیب دیده است.

طی ماه‌های گذشته سرویس‌های امنیتی فرانسه شاهد افزایش تعداد جرایم نژادپرستانه، بیگانه هراسی و ضد مذهبی بودند.

تجزیه و تحلیل جرایم نژادپرستانه توسط سرویس آماری وزارت امنیت داخلی فرانسه تهیه و در آستانه 21 مارس، روز جهانی رفع تبعیض نژادی منتشر شد.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرد از جنایات نژادپرستانه که عمدتاً از طریق توهین، تحقیر، اظهارات تحریک‌آمیز و افترای علنی به قربانیان متعلق به کشورهای آفریقایی یا کسانی که از پیشینه‌های اقلیت هستند، انجام می‌شود، «گزارش بسیار کمی» به نیروهای امنیتی داده شده است.

نژادپرستی تا حد زیادی در فرانسه کمتر از آنچه روی می‌دهد گزارش شده است.

با وجود فراگیر شدن چنین جنایاتی و بی‌میلی قربانیان که مشخص شد بیشتر آنها اتباع آفریقایی و مرد هستند، برای گزارش جنایات، در این مطالعه آمده است که نزدیک به 12 هزار و 500 جنایت نژادپرستانه توسط پلیس فرانسه ثبت شده است. از این تعداد، 6 هزار و 300 جرم در رده جرایم سطح بالا یا متوسط ​​است.

در سال 2021 و در مقایسه با سال پیش از آن، تعداد کل حوادث 16 درصد افزایش یافته است.

فرانسوی‌ها مدعی هستند که کمتر نژادپرستند، اما آنها در واقعیت به سختی می‌توانند «کلیشه‌های قدیمی نژادپرستانه» خود را کنار بگذارند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *