رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هاشمی: 10 فدراسیون باید تا عید تعیین تکلیف شوند/ هیات اجرایی برای منفعت خود کار نمی‌کند

10:49 - 17 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۵۹۶۶
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: هر فدراسیونی که برای کسب مدال و سهمیه پیشنهادی بیاورد را حمایت می‌کنیم.

خبرگزاری میزان - مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک پس از جلسه هیات رئیسه کمیته ملی المپیک صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

*هفتمین جلسه هیات اجرایی را با حضور اکثریت اعضای مجمع داشتیم. در این روز در خصوص موضوعات کمیته المپیک صحبت شد. نیم‌ساعت مباحث روز ورزش، جام جهانی قطر و نظارت‌های کمیته ملی المپیک و مباحث مرتبط بحث شد. اعضای هیات اجرایی هم نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

*دو، سه دستور جلسه داشتیم که اصلی ترین آن مربوط به بودجه و اعتبارات فدراسیون‌ها بود. در خصوص اقدامات با مجلس و رایزنی با دولت برای بودجه سال ۱۴۰۲ با توجه به در پیش بودن بازی‌های آسیایی و مسابقات کسب سهمیه المپیک و همچنین در خصوص پیش‌بینی فدراسیون‌ها و نیازهای آنها نظرات مشورتی داده شد. من و خسروی‌وفا هم جلسات داخل و بیرون را گزارش دادیم تا در طول حوزه کاری استفاده کنیم.

*دومین موضوع در مورد فدراسیون‌هایی بود که با سرپرست اداره می‌شوند. یکی از مباحث و نگرانی‌ها در مورد فدراسیونهایی بود که دوره ۴ ساله آنها تمام می‌شود و یا با سرپرست اداره می‌شوند. درخواست داده شد تا در یک جلسه دیگر در این‌ مورد بحث شود تا انتخابات سر تاریخ مقرر برگزار شود چون برای بازی‌های آسیایی و المپیک لازم است فدراسیونها رئیس داشته باشند. در این رابطه با درخواست خسروی‌وفا جلسه با وزیر انجام می‌شود. همچنین انتخاب ریاست کمیسیون‌ مدیریت انجام شد.

*در مورد کمیسیون‌ها بحث شد. دو نفر از کسانی که برای ریاست کمیسیون‌ها گزینه بودند به دلیل مشغله کاری ابراز علاقه نکردند. همچنین ریاست کمیته مدیریت و برنامه ریزی به  دکتر پاسوار داده شد. او از مدیران ورزشی و از صاحب نظران در مباحث برنامه ریزی کشور است. اولین کمیته هم کمیسیون فرهنگی بود که رئیس آن پیشتر مشخص شد. در جلسات آینده در هر جلسه سه یا چهار  کمیسیون و کمیسیون‌های مهم را تصمیم گیری می‌کنیم تا آنهایی که مهم هستند تعیین تکلیف شوند.

*یکی دو مورد هم خارج از دستور جلسه داشتیم. در مورد ورزشکاران و مربیانی که نیاز است فدراسیون‌ها قبل از المپیک آنها را در اختیار داشته باشند تصمیم گرفته شد. برای فدراسیون تنیس روی میز  قرار شد از لژیونرهای خود در بازی‌های آسیایی استفاده کنند و اعضای هیات اجرایی اجازه دادند تا حمایت مالی بیشتری شوند تا در کسب مدال بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه موثر باشند. تمام تلاش و هدف برای المپیک کسب سهمیه و مدال بازی‌های آسیایی بوده است. هدف گذاری ما در پرداخت‌های مالی به این موضوع منتج می‌شود.

*فرهادی زاد در مورد سمینار عدالت جنسیتی در بحرین گزارشی را ارائه کردند که نشان دهنده این بوده که عملکرد کمیته و ورزش کشور چشمگیر بوده است.

*قرار بود در این جلسه پاکدل گزارشی از یک ماه حضورش در آکادمی ملی المپیک را ارائه بدهد که به ماه آینده موکول شد. چالش‌ها و مباحثی را که مطرح شده قرار شد در جلسه آینده مطرح و نقطه نظرات اعضا را داشته باشیم.

*در پایان هم از هانیه رستمیان تقدیر شد که به او هدیه ای تقدیم شده است. امیدواریم رشته هایی که به دنبال کسب سهمیه هستند مثل تکواندو، کشتی، وزنه برداری و تیراندازی بتوانند در آینده کسب سهمیه کنند و کارنامه خود را بهتر کنیم.

*همه پاداش‌ها را با توجه به تصمیم هیات اجرایی می‌دهیم تا فدراسیونها ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت پرداخت کنند. امروز نمادین دعوت کردیم تا از او تجلیل شود. اکنون با او صحبت کردیم و اعلام کردم امروز به او پرداخت شود. حواله داده شده است. مرتضی قربانی هم به دلیل کسالت و عمل جراحی امروز در جلسه حضور نداشت.

*در مورد اولین کمک به تنیس روی میز که رئیس آن عضو هیات اجرایی است و همچنین مطرح شدن بحث انتخابات فدراسیون‌ها با توجه به اینکه دوره رئیس تمام می‌شود ذهنیت ایجاد نمی‌کند که به دنبال منفعت خود هستند باید بگویم که به هیچ عنوان اعضای هیات اجرایی، رئیس و من این نگاه را نداریم. به صراحت می‌گویم ما پشتیبان همه فدراسیون‌ها هستیم. هر فدراسیونی که برای کسب مدال و سهمیه پیشنهادی بیاورد را حمایت می‌کنیم. چه در مورد اعزام، مربی و ورزشکار، خارج از بودجه توجه می‌کنیم.

*امروز در مورد کمک مالی دو موضوع مطرح شد و عمدا به یکی از آنها اشاره نکردم چون همه اعلام کردند که سهمیه در آن رشته کسب نمی‌شود و از دستور خارج شد. از زمانی که آمدیم موارد متعددی در مورد اعزام و مربی داشتیم که انجام شده است اما آن مورد از سقف اعتباراتش بیشتر بود و قبلا هم به این رشته کمک شده بود به همین دلیل حذف شد.

*یکی، دو نفر از اعضای هیات اجرایی مشمول پایان دوره ریاست تا پایان سال هستند ولی عملا تا عید ۱۰ فدراسیون باید تعیین تکلیف شوند و ۱۰ فدراسیون سرپرست دارند. می‌دانیم که مدیریت سرپرست و مدیریت رییس متفاوت است. مدیریتی که چهار ساله است در المپیک و بازی‌های آسیایی به دنبال کارایی بیشتری است. اصلا این شائبه وجود ندارد که اعضا برای منفعت خود کار می‌کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *