کودکان بومی آمریکا عمده قربانیان آزار و بدرفتاری

9:29 - 16 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۴۳۴۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کودکان بومی در آمریکا عمده قربانیان آزار و سوء استفاده و بی‌توجهی هستند.

خبرگزاری میزان - بر اساس داده‌های وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا، در سال 2020 حدود 4 میلیون کودک درگیر تحقیقات بدرفتاری بودند.

به گزارش «usafacts»، از این تحقیقات، بیش از 618 هزار کودک قربانی سوء استفاده یا بی‌توجهی شدند؛ بیش از 77 درصد از عاملان این آزار، والدین قربانیان هستند.

پایگاه داده بدرفتاری با کودکان آمریکا فقط شامل موارد گزارش شده از کودک آزاری است؛ بیش از دو سوم موارد توسط متخصصانی گزارش می‌شود که اغلب به طور قانونی موظف به گزارش سوء استفاده مشکوک هستند، مانند معلمان، افسران اجرای قانون، و مددکاران اجتماعی.

با این حال، همه حوادث سوء استفاده یا غفلت گزارش نمی‌شوند، بنابراین احتمالا تعداد قربانیان بسیار بیشتر از آمار منتشر شده است.

چند کودک بر اثر سوء استفاده یا بی توجهی می‌میرند؟

در سال 2020 حدود هزار و 750 کودک در آمریکا بر اثر سوء استفاده یا بی توجهی جان خود را از دست دادند که این میزان حدود 2 نفر در هر 100 هزار کودک است.

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که حدود نیمی از قربانیان کمتر از یک سال سن داشته‌اند.

کودکان کوچکتر در بین هر گروه سنی بیشترین میزان سوء استفاده یا بی توجهی را تجربه می‌کنند؛ نرخ قربانی شدن برای کودکان زیر یک سال در بالاترین حد خود بود؛ حدود 25 در هر هزار کودک.

برای کودکان 6 سال و بالاتر، میزان قربانی شدن به کمتر از 8 در هر هزار کودک کاهش می‌یابد.

میزان قربانی شدن نیز بر اساس گروه‌های نژادی و قومی متفاوت است؛ کودکان سرخپوست آمریکایی یا بومی آلاسکا بالاترین میزان قربانی شدن را دارند.

 بیش از 15 نفر در هر هزار کودک، این رقم تقریبا 14 درصد بیشتر از کودکان آسیایی‎تبار است.

علاوه بر این داده‌ها نشان می‌دهند که کودکان بومی آمریکا بالاترین میزان قربانی شدن را دارند.

نرخ قربانی شدن از ایالت به ایالتی دیگر در آمریکا بسیار متفاوت است؛ پنسیلوانیا ایالتی با کمترین میزان قربانی شدن کودکان در سال 2020 با 1.7 در هر هزار کودک بود.

 نرخ قربانی شدن در ایالت «مین» بیش از 10 برابر بیشتر بود؛ 19 نفر به ازاری هر هزار کودک که بالاترین نرخ در آمریکا به شمار می‌‎رود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *