رئیس کل دادگستری استان بوشهر از گمرک و اموال تملیکی دیلم بازدید کرد

9:03 - 15 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۳۰۲۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر و هیئت همراه از شرکت نفت بهرگان بندرامام حسن (ع)، ایست بازرسی (گلوگاه) شهید موسوی و گمرک و انبارهای اموال تملیکی شهرستان دیلم بازدید کردند.

خبرگزاری میزان - رئیس کل دادگستری استان بوشهر با هیئت همراه از شرکت نفت بهرگان بندرامام حسن (ع)، ایست بازرسی (گلوگاه) شهید موسوی و گمرک و انبارهای اموال تملیکی شهرستان دیلم بازدید کردند

مهدی مهرانگیز در بازدید از شرکت نفت بهرگان بندرامام حسن (ع) با حضور در بخش‌های مختلف با فعالیت‌های این شرکت آشنا شد و مسائل و مشکلات آنها را مورد بررسی قرار داد.

وی به حمایت قضایی واحدهای تولیدی و صنعتی، شرکت‌ها و فعالان اقتصادی اشاره کرد و گفت: با توجه به اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از شرکت های تولیدی و صنعتی، دستگاه قضایی نیز به نوبه خود با حمایت قضایی و ایجاد امنیت پایدار تلاش کرده تا این امر مهم تحقق یابد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تعامل بین دستگاها را مهم دانست و تصریح کرد: منفعت هرگونه هماهنگی و تعامل بین دستگاه ها به خصوص شرکت های عظیم نفت و گاز در این استان زرخیز متوجه خود مردم خواهد بود. 

مهرانگیز با اشاره به شرایط سختی کار و تحریم های موجود، گفت: دستگاه قضایی استان از شرکت های تولیدی و صنعتی حمایت می کند اما شرکت ها نیز باید مسائلی چون پرداخت به موقع حقوق کارگران و اجرای دقیق قوانین و مقررات در این حوزه را رعایت و نسبت به جلوگیری از آلودگی های محیط زیستی نیز اقدامات لازم را انجام دهند تا موجب خلل در روند کار و تولید نشود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به موضوع صدور سند مالکیت شرکت نفت بهرگان، افزود: مسئولان دستگاها نقش مهمی در راستای حفظ حقوق بیت المال ایفا می کنند و اگر با اقدامات جهادی کار کنیم شرمنده شهدا نخواهیم شد.

بازدید از پاسگاه و ایست بازرسی (گلوگاه) شهید موسوی دیلم

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از پاسگاه وایست بازرسی (گلوگاه) شهید موسوی بازدید کرد و عملکرد آنها را مورد بررسی قرار داد.

وی هدف از این بازدیدها را در جهت ارتقا سطح عملکرد و رفع مشکلات و ایراداتی که وجود دارد دانست و افزود: دادستان شهرستان باید به طور مسمتر از مراجع انتظامی و ضابطان  بازدید کرده و آموزش‌ها و تذکرات لازم را به آنها ارائه دهد.

 مهرانگیز ادامه داد: ضابطانی که فاقد کارت هستند هر چه سریعتر نسبت به صدور و دریافت کارت خود اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر به لزوم تعامل بیشتر بین 2 مجموعه دادگستری و مراجع انتظامی اشاره کرد و گفت: هر جا دستگاه قضایی موفقیتی حاصل کرده است همراه با تلاش های ضابطان و نیروی فراجا بوده است.

دراین بازدید فرمانده انتظامی شهرستان دیلم نیز ضمن تشکر از حضور رئیس کل دادگستری استان بوشهر گزارش عملکرد خود را به ایشان ارائه داد.

بازدید ازانبارهای اموال تملیکی شهرستان دیلم

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در بازدید از انبارهای اموال تملیکی شهرستان دیلم، نیز گفت: در خصوص تمامی اموال موجود در انبارها باید تعیین تکلیف صورت پذیرد و ضمن پرهیز از رسوبی شدن کالاها و در اجرای احکام صادره نیز اهتمام ویژه وجود داشته باشد.

وی ضمن بررسی موضوع قاچاق کالا به برخورد های قاطع و قانونی دستگاه قضایی با افراد سوجو اشاره کرد و افزود: با توجه با تاثیر مخرب قاچاق بر اقتصاد باید دستگاه های متولی در راستای پیشگیری و جلوگیری از این اتفاقات و برخورد با این پدیده شوم تدابیر لازم را  اتخاذ کنند.

مهرانگیر در این بازدید به الزام انجام تکالیف قانونی دستگاه ها اشاره کرد و گفت: در خصوص رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا تسریع شود و با اجرای احکام صادره سریعا این کالاها را تعیین تکلیف کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر به کالاهای سریع الفساد در انبارها اشاره کرد و گفت: به تعزیرات حکومتی شهرستان مهلت 2 هفته ایی داده شد تا سریعا پرونده های این  قبیل کالاها را تعیین تکلیف کند.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از حوزه قضایی شهرستان دیلم بازدید کرد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *