قرارگاه مبارزه با سرقت در دادگستری استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود

11:16 - 16 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۴۵۱۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر، گفت: در راستای پیشگیری از وقوع جرم در استان بوشهر قرارگاه مبارزه با سرقت راه اندازی می‌شود.

خبرگزاری میزان - مهدی مهرانگیز در نشست با  فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر در ابتدا با ذکر حدیثی از امیر مومنان علی (ع)، اظهارکرد: خداوند تبارک و تعالی رضایتش را در عمل خالص قرار داده و هر عمل صالحی را نباید کوچک شمرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در ادامه از زحمات و تلاش های شبانه روزی نیروی انتظامی استان و همچنین کمک به برقراری امنیت ایجاد شده در این مدت تشکر کرد.

وی وجود تعامل بین دادگستری و نیروی انتظامی را مهم دانست و اضافه کرد: تعامل بیشتر هر 2 مجموعه به بهتر شدن امور و سطح ارتقای عملکرد در راستای خدمت به مردم  و رضایتمندی بیشتر در جامعه کمک می کند.

مهرانگیز به بازدیدی که در مرجع انتظامی صورت گرفته بود اشاره و اظهارکرد: با توجه به ایراداتی که وجود داشت باید به سرعت جهت رفع این آنها اقدام کرده و با بالا بردن سطح عملکرد موجبات ارتقا مجموعه را فراهم آورد تا دیگر شاهد این ایرادات نباشیم .

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تاکید به اینکه کم کاری در هر 2 مجموعه دادگستری و نیروی انتظامی پذیرفتنی نیست، گفت: هرکم کاری را به دستگاه قضایی استان اطلاع دهید تا در صدد رفع مشکل برآئیم.

وی با تاکید بر نظارت و رصد بیشتر مسئولان انتظامی بر مجموعه خود، افزود: مجموعه انتظامی باید به طور جدی و با سرعت و دقت بیشتر به انجام امور مربوطه خود توجه کنند به خصوص در راستای اجرای دستورات قضایی و انجام به موقع ابلاغ اوراق قضایی تلاش کنند.

مهر انگیز تاکید کرد: آمادگی لازم را داشته باشید زیرا از دادستان ها خواسته شده به صورت شبانه روزی از کلانتری‌ها و پاسگاه ها بازدید و در صورت مشاهده تخلف، تذکرات لازم را ارائه دهند .

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این نشست به موتورسیکلت‌های توقیفی در پارکینگ ها اشاره کرد و گفت: دستور تهیه لیست و آمار آنها داده شده که سریعا باید به آنها رسیدگی و تعیین تکلیف شوند ضمنا در خصوص اموال توقیفی مسروقه تمامی مشخصات از جمله مشخصات پرونده  بر روی آنها قید تا اموال بدون مشخصات نگهداری نشود.

وی با اشاره به سرقت ها در استان، اظهار کرد: در راستای پیشگیری از وقوع جرم در استان بوشهر قرارگاه مبارزه با سرقت راه اندازی می‌شود و در خصوص سرقت‌های خُرد که بالاترین آمار را دارد باید در حوزه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و نیروی انتظامی به آسیب شناسی آن پرداخت و با ارائه طرح هاف راهکارها و اجرای کامل آنها موجبات کاهش سرقت را فراهم آورد.

مهرانگیز در ادامه به لزوم تشکیل ستاد کنترل مجرمان حرفه ایی اشاره کرد و گفت: بر اساس دستورالعمل هایی که وجود دارد ستاد کنترل مجرمان حرفه ایی باید با ریاست رئیس دادگستری استان بوشهر و مسئولان مربوطه انتظامی و امنیتی در استان تشکیل شود .

رئیس کل دادگستری استان بوشهر، اعلام کرد: در شهرستان‌هایی که شعبه ویژه سرقت وجود ندارد این شعبه را راه اندازی خواهیم کرد.

وی همچنین به موضاعاتی از جمله «پایش تصویری و دوربین های پلاک خوان، پرونده های مواد مخدر، جرایم خشن، فضای مجازی و رصد تارنماها» پرداخت و تاکیدات لازم را ارائه کرد.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از گمرک و اموال تملیکی دیلم بازدید کرد

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری نشست

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *