بورل: مذاکرات توافق هسته‌ای جدا از حوادث اخیر ایران است

17:12 - 13 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۱۳۲۱
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد توافق هسته‌ای از حوادث اخیر ایران جداست.

خبرگزاری میزان_ جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تازه‌ترین اظهار نظر خود پیشاز آغاز جلسه وزیران خارجه کشورهای گروه هفت در برلین با حمایت از اغتشاشات در ایران گفت: تلاش به منظور پیشبرد مذاکرات هسته‌ای با ایران از حمایت‌های اتحادیه اروپا از «تظاهرات‌کنندگان» ایرانی جدا است.

بورل اظهار داشت: در خصوص برجام، مذاکرات در بن‌بست قرار دارد و اتفاق جدیدی رخ نداده اما فکر می‌کنم لازم است ما بین حمایت قوی خودمان از تظاهرات‌کنندگان و به ویژه زنان در ایران با ضرورت تلاش برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به قدرت هسته‌ای تمایز قائل شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین ادعا کرد که با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران پیرامون آنچه او آن را «سرکوب تظاهرات‌کنندگان بعد از کشته شدن مهسا امنیتی» خوانده، به گفت‌وگو پرداخته است.

بورل اشاره کرد که اتحادیه اروپا در این زمینه و همچنین ادعای بکارگیری پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین که بارها از سوی مقامات کشورمان رد شده، تحریم‌هایی را وضع کرده است. وی در تداوم اتهامات غرب مدعی شد که ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین نقض قطعنامه سازمان ملل بشمار می‌رود.

این مقام اروپایی همچنین ضمن اشاره به حمایت ادعایی غرب از معترضان ایرانی و مردم اوکراین تکرار کرد: از ایران می‌خواهیم که از ارائه تسلیحات به روسیه خودداری کند. ایران آن را رد می‌کند، اما اوکراینی‌ها شواهدی مبنی بر استفاده از پهپاد ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *