موضع‌گیری چین و روسیه مقابل آمربکا و آلبانی در پی برگزاری جلسه شورای امنیت علیه ایران

23:34 - 11 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۹۹۱۰
نمایندگان چین و روسیه اقدام آمریکا و آلبانی در برگزاری جلسه غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره تحولات ایران را محکوم کردند.

خبرگزاری میزان‌- جلسه غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره تحولات ایران موسوم به «جلسه فرمول آریا درباره اعتراضات جاری در ایران» که از ساعاتی پیش به درخواست آمریکا و آلبانی آغاز شد بخشی از تلاش‌های کشورهای غربی برای تنفس مصنوعی به اغتشاشات ایران است نمایندگان چین و روسیه اقدام آمریکا و آلبانی در برگزاری این‌جلسه غیررسمی را محکوم کردند.

نماینده چین در سازمان ملل در این جلسه با بیان‌اینکه، هدف نشست‌های فرمول آریا، گزارش‌دهی غیررسمی به اعضای شورای امنیت درباره مسائل مرتبط با صلح و امنیت است، افزود: مسائل اخیر ایران در حیطه مسائل داخلی این کشور است و نباید در دستور کار نشست فرمول آریا قرار گیرد. 

نماینده روسیه نیز در این جلسه ضمن ابراز تاسف از مرگ «مهسا امینی» گفت: برای نشان دادن رفتار دوگانه کشورهای غربی به مرگ «اشلی بابیت» اشاره کرد.

بابیت در جریان حمله به ساختمان کنگره آمریکا در روز ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به ضرب گلوله پلیس کشته شد.
 

گفتنی است، «نشست فرمول آریا»، نوعی نشست غیررسمی در شورای امنیت سازمان ملل متحد است که توسط یکی از اعضای این شورا برگزار و بطور معمول در چنین نشست‌هایی به دلیل ساختار غیررسمی، حضور افراد یا سازمان‌های غیردولتی مجاز است. 

انتهای پیام/


برچسب ها: شورای امنیت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *