عملیات خرابکارانه علیه تأسیسات انرژی در کریمه خنثی شد

14:22 - 11 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۸۸۹۱
سرویس امنیت فدرال روسیه یک مامور اطلاعاتی اوکراینی را در کریمه که قصد بمب‌گذاری داشت، بازداشت کرد.

 خبرگزاری میزان - سرویس امنیت فدرال روسیه، می‎گوید که یک مامور اطلاعاتی اوکراینی را در کریمه که قصد بمب‌گذاری در یک خط برق داشت، بازداشت کرد.

به گزارش «تاس»، دفتر مطبوعاتی این سازمان گزارش داد: سرویس امنیت فدرال از یک اقدام خرابکارانه که توسط سرویس‌های ویژه اوکراین در تأسیسات زیرساخت انرژی در کریمه طراحی شده بود، جلوگیری کرد.

در ادامه این بیانیه آمده: یک تبعه اوکراینی متولد سال 1978 و استخدام شده توسط سرویس امنیتی اوکراین بازداشت شد؛ سه دستگاه انفجاری، یک کتابچه راهنمای نحوه به کار انداختن آنها و یک نقشه تاسیسات برق در یکی از مناطق کریمه کشف و ضبط شد.

به گفته کارشناسان بخش انرژی، اگر آسیبی به این خط برق وارد شده بود، برق حدود 5 هزار مصرف کننده، از جمله تأسیسات مهم اجتماعی این منطقه، قطع می‎شد.

یک پرونده جنایی علیه مظنون در بازداشت به اتهام نگهداری غیرقانونی مواد منفجره تشکیل شد و تحقیقات در مورد احتمال مشارکت وی در عملیات‌های دیگر در روسیه در حال انجام است.

واشنگتن پست: بعید است مسکو در اوکراین از تسلیحات هسته‌ای استفاده کند

بر اساس گزارش منتشر شده «واشنگتن پست»، مقامات آمریکایی اذعان کردند که همچنان معتقدند بعید است مسکو در اوکراین از تسلیحات هسته‌ای استفاده کند.

آنها همچنین اعتراف کردند که در صورت قصد داشتن برای انجام همچین اقدامی از سوی مسکو، واشنگتن گزینه‌های خوبی برای جلوگیری از از آن ندارد.

مقام روس: نشانه‌ای از آمادگی واشنگتن و مسکو برای گفت‌وگو در مورد مسائل جهانی وجود ندارد

«دیمیتری پولیانسکی»، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: هیچ نشانه‌ای مبنی بر آمادگی آمریکا و روسیه برای گفت‌وگو در مورد مسائل جهانی وجود ندارد.

وی در مصاحبه‌ای گفت: فضا کاملاً متشنج است و تاکنون هیچ نشانه‌ای از آمادگی دو کشور برای گفت‌وگو در مورد مسائل جهانی نمی‌بینم.

این دیپلمات تاکید کرد که روسیه «در دیپلماسی را بر روی هیچ کس نمی‌بندد و همیشه آماده گفت‌وگو است».

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *