رضایی: چیریچ تمایل به تمدید قرارداد با تیم ملی واترپلو دارد/ گروه ۶ تیمی به ضررمان شد

8:45 - 11 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۷۵۶۲
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
مربی تیم ملی واترپلوی ایران گفت: از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ که در رده سوم قاره کهن قرار گرفتیم تا به الان در هیچ تورنمنتی بازی رسمی انجام نداده‌‌ایم.

وحید رضایی در گفت‌وگو با میزان، درباره آخرین جلسات تمرینی تیم ملی واترپلوی ایران پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار اداشت: پس از پایان اردوی خوبی که در یونان داشتیم، تمرینات‌مان را برای حضوری آماده در مسابقات قهرمانی آسیا در ایران از سرگرفتیم. همچنین از ۲ روز پیش(دوشنبه) ۲ لژیونر تیم ملی در صربستان هم به جمع اردونشینان اضافه شدند تا با کامل شدن نفرات روز پنج‌شنبه راهی محل مسابقات در تایلند شویم. ۲ روز قبل از آغاز مسابقات راهی بانکوک می‌شویم و شانزدهم آبان ماه نیز اولین دیدارمان را در رقابت‌های قهرمانی آسیا انجام خواهیم داد.

وی درخصوص شناخت از همگروهی‌های تیم ملی واترپلو در قهرمانی آسیا، گفت: ازبکستان عملکرد بسیار خوبی در رده‌ سنی جوانان داشت، اما مدت‌هاست که تیم بزرگسالان‌شان در مسابقات آسیایی حضور نداشته و در مدت اخیر جایی اردو برگزار نکردند و پس از مدت‌ها دوباره در قهرمانی آسیا خواهند بود؛ از همین رو شناخت زیادی از ازبک‌ها نداریم. چینی‌ها چند وقتی است که با مربی کروات خود عملکرد رو به رشدی داشته‌اند و نباید از این تیم غافل شویم. قزاقستان‌ جدی‌ترین رقیب ایران در گروه‌ است. با قزاق‌ها چندین بار بازی کرده‌ایم و علاوه بر اینکه بیشتر بازیکنان این تیم را می‌شناسیم، اطلاعاتی هم از اردوی اخیرشان که در صربستان برگزار شد، داریم.

مربی تیم ملی واترپلو افزود: تایلند هرچند حریف قدرتمندی به حساب نمی‌آید، اما با هر حال میزبان هستند و شرایط خاص خودشان را دارند. کره‌‌‌جنوبی هم آمده که خودی نشان دهد. دیدار سنگین مقابل قزاقستان بازی اول ایران در قهرمانی آسیا نیست و می‌توانیم پس از برگزاری سه، چهار بازی به شناخت خوبیداز قزاق‌ها برسیم.

رضایی در واکنش به ۶ تیمی بودن گروه ایران در قهرمانی آسیا، خاطرنشان کرد: قطعا ۶ تیمی بودن گروه به ضررمان است و شرایط را برای‌مان سخت می‌کند، زیرا باید یک بازی بیشتر از تیم‌های دیگر گروه انجام دهیم و همین موضوع نه‌تنها باعث کاهش انرژی بازیکنان می‌شود، احتمال مصدومیت‌ها را نیز افزایش می‌دهد.

وی درمورد هدف تیم ملی واترپلو در قهرمانی آسیا، اظهار کرد: قطعا با بازیکنان و کادرفنی که داریم برای قهرمانی خواهیم جنگید. از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ که در رده سوم قاره کهن قرار گرفتیم تا به الان در هیچ تورنمنتی بازی رسمی انجام نداده‌‌ایم. در وهله امیدوارم بتوانیم از جایگاه سومی خود در آسیا دفاع کنیم و سپس در بین ۲ تیم برتر قرار بگیریم تا جواز صعود به قهرمانی جهان را کسب کنیم.

مربی تیم ملی واترپلو درباره وضعیت ادامه همکاری با چیری، گفت: واقعا چیریچ عِرق خاصی به ایران دارد و از بودن در ایران کاملا رضایت دارد. در صحبت‌هایی که با چیریچ داشتم ، معتقد بود که باید همین کادرفنی فعلی در قهرمانی آسیا هدایت ایران را برعهده داشته باشد. تا جایی که اطلاع دارم چیریچ در نظر دارد تا در روزهایی که تیم‌ باشگاهیش در یونان بازی ندارد، در تهران حضور داشته باشد. چیریچ به تمدید قرارداد با ایران تمایل دارد، اما باید دید فدراسیون شنا چه تصمیمی در خصوص آینده چیریچ خواهد گرفت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *