وزیر امور خارجه: ایران به تلاش های خود برای حل مشکل میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان ادامه می‎دهد

23:22 - 08 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۴۸۶۸
وزیر امور خارجه می‎گوید ایران همواره به تلاش‎های خود برای حل مشکل میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان ادامه خواهد داد.

 خبرگزاری میزان – در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و جیحون بایراموف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، برخی موضوعات دوجانبه و نیز مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه ای و بین المللی مورد گفت و گو و تبادل نظر قرار گرفت.

در این گفت‎وگوی تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اشاره به مناسبات خوب جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و با اشاره به دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در آستانه، بر تمامیت ارضی کشورهای منطقه از جمله جمهوری آذربایجان، تاکید کرد و افزود: ما همواره بر این باوریم که حضور بیگانگان در این منطقه شرایط را پیچیده تر می‎کند و ما مخالف این حضور هستیم.

امیر عبداللهیان در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران راهکار درست حل اختلاف در قفقاز را در نشست 3+3 و مکانیسم های منطقه ای جست‎وجو می‎کند و همواره به تلاش های خود برای حل مشکل میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان ادامه خواهد داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطر نشان کرد: ما امنیت منطقه را مقوله ای به هم پیوسته دانسته و امنیت جمهوری آذربایجان را امنیت منطقه و ایران می‎دانیم، و مخالفت خود را با هر گونه استقرار نیروی بیگانه در منطقه اعلام داشته و آن را مغایر با صلح و ثبات و همکاری های منطقه ای می‎‌دانیم.

جیحون بایراموف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این گفت و گوی تلفنی، ارتباط مستقیم و مستمر وزرای خارجه دو کشور را نشانگر عمق روابط بین تهران و باکو دانست و گفت: ما برای این روابط ارزش و احترام قائل هستیم.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در ادامه از تماس تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان و تشریح نتایج سفر به ارمنستان قدردانی کرد و تلاش‎های جمهوری اسلامی ایران برای کمک به صلح و ثبات منطقه ای را ستود.

بایراموف در پایان مخالفت خود را با استقرار نیروهای بیگانه در منطقه ابراز داشت و بر تداوم همکاری های منطقه ای از جمله در قالب نشست 3+3 برای کمک به ثبات و امنیت در منطقه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان همچنین از سفر پیش روی رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان به باکو استقبال کرد و آن را گام مهمی در راستای کمک به پیشرفت روابط دوجانبه توصیف کرد.

 انتهای پیام/


برچسب ها: وزیر امور خارجه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *